Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-05-03, 09:20
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Rökförbudet

Hei Fernanda

Jeg tror det kommer an på stedet. Selv kan jeg bare svare for Athen og Nafplio. I Athen overholdes røykeforbudet = ingen røyking inne på spisesteder, barer, kafeer etc.
Men i Nafplio er det motsatt. Det røykes over alt på barer og kafeer og i de fleste restaurantene, selv om noen av de sistnevnte har egne "røykeavdelinger".

Jeg spurte et par grekere i Nafplio hvorfor det var slik, og fikk som svar av den ene at det var fordi "alle" i Nafplio kjente minst én i politiet (inkludert eiere av utsteder), slik at det ville være umulig å holde en slik lov i hevd.

Den andre sa at det var så harde tider i Hellas, at hvis folk ikke fikk røyke når de gikk ut ville ingen gå ut lengre, for alle har minst en røyker i sin familie eller parea. Mange utesteder ville dermed måtte stenge - og politi og politikere i Nafplio var smarte nok til å forstå at det ikke ville være bra for byen.

Han kan ha rett. I den måneden røykeloven halvhjertet ble forsøkt håndhevet i Nafplio, var det bare de stedene som tillot røyking som hadde gjester. De andre sto tomme.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:15.