![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nog för att det kan vara bra med ny teknik, men för egen del föredrar jag en bra bok att fördriva tiden med under flygresan.
RAN ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lena |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
BoCina |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tekniken ger positiva möjligheter som givietvis varierar från person till person. Själv kopplade jag bl a upp mig mot min dator på kontoret och besvarade några mail som jag nu slipper ta hand om på måndag morgon. Bo |
|
||||
|
||||
![]()
Xenos jag tror inte att du ska se det som teknikfientlighet utan mer som människors behov av att vara ifred ibland. Många är vi som har allt mer att göra på våra arbeten och via datorer och mobiler nås vi ständigt av information som vi förväntas ta del av. Det är lätt att slänga iväg ett mail och formulera sig snabbt och enkelt på gott och ont. Kanske lite av den mijön många vill koppla av ifrån en stund. Teknikutvecklingen lär nog rulla på ändå och ibalnd verkar det som i allt snabbare takt. Hur anpassningsbar människans kropp och hjärna sen är återstår att se.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nya möjligheter ratas per automatik och fan målas på väggen innan den gamla färgen hunnit torka. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Det är väl jättebra att tekniken finns, för de som vill använda dem! För min man, t ex, kan det innebära att han kan jobba under resan. Är man frilansare kan det vara kännbart att vara tvungen att tacka nej till jobb; man kan riskera att förlora en kund. Men det är ju inget som säger att man MÅSTE om man inte vill! ![]() ![]() Karin "live and let live" |
|
||||
|
||||
![]()
Nja, för min egen del skulle jag hellre se att Norwegian prioriterade lite bättre benutrymme i stället för wlan i flygplanet. Med mina 194 cm i längd har jag svårigheter att ens fälla ned den lilla bordsluckan. Mina knän får alltid fungera som bordsstöd eftersom normal nedfällning av bordet icke är möjlig.
Ett bord med elak inåtlutning bliva alltid resultatet. Att på denna yta härbärgera en laptop i vikten 1,4 kilo ter sig snarast som rena tortyren. En lättgrogg eller kall öl det kan mina knän bära, ej mera. Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tänk om ingen köpte det som uppfanns. Då skulle ju all utveckling stanna av. ![]() /Netwolf |
![]() |
|
|