Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > lugnagatans hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-24, 03:03
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kristus är uppstånden!

Citat:
Ursprungligen postat av lugnagatan Visa inlägg
(Observera att man måste lägga till två timmar till forumets tidsangivelser för att få grekisk tid.)
Nåja. En timme räcker väl... Det är den normala tidsskillnaden mellan Sverige och Grekland. Alla länder i Europa byter till sommartid samtidigt sedan ett antal år.

Om du får en differens på två timmar har du nog inte ställt om klockan på datorn från CET (Central European Time) till Grekisk tid. Eller så är det något annat fel.... För det skiljer bara en timme.
Gammal 2011-04-24, 08:20
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Dagboksanteckning: Långfredagen 2011

Tack för fina beskrivningar lugnagatan. Det där med klockan, samma sak gäller när jag skriver på forumet härifrån Finland, vi har ju samma tid som Grekland. Det visar två timmar mindre. Kanske det beror på min dator, men jag har ju inte tyckt att det är så viktigt... När jag skickar detta är klockan 9.20!
/Anne
Gammal 2011-04-24, 08:24
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Nä, forumets klocka visar ju 6.20. Så det var tre timmar!
Gammal 2011-04-24, 23:22
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Gå in i "Kontrollpanelen" => "Redigera alternativ" så kan ni ställa in vilken tidszon ni befinner er i. Då borde det bli rätt för alla, har ni fel så är det bara ni själva som märker av det. Sedan måste ju datorns klocka vara rättställd också för att det ska bli rätt hos er.

Mvh Janérik
Gammal 2011-04-25, 12:01
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Tack, det var bra tips. Jag gick in på Kontrollpanel och sedan Redigera alternativ och ändrade till GMT+2 så nu visas även alla gamla inlägg med rätt tidsangivelse enligt min lokala tid (som är densamma som den finska) , men förhoppningsvis enligt lokal tid i Sverige och andra ställen också

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Gå in i "Kontrollpanelen" => "Redigera alternativ" så kan ni ställa in vilken tidszon ni befinner er i. Då borde det bli rätt för alla, har ni fel så är det bara ni själva som märker av det. Sedan måste ju datorns klocka vara rättställd också för att det ska bli rätt hos er.

Mvh Janérik

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:53.