![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag reser oftast själv, både till Grekland och till andra ställen. Till Grekland är det absolut inga problem att resa ensam, och eftersom det är så lätt att ta sig fram med båtar, bussar, tåg etc och sen hitta boende på plats tycker jag att du ska satsa på detta. Det är enbart om du reser i högsäsong - slutet av juli till mitten av augusti som det kan vara svårt att hitta ett ledigt rum på vissa ställen. De flesta småhotell/pensionat har inga enkelrum utan man får bo i ett dubbelrum men väldigt ofta får man 5 - 10 euro i rabatt på rummet för att man är ensam! Man väljer ju själv hur social man vill vara men min erfarenhet är att man alltid kan hitta sällskap när man vill. Lycka till med din resa! Våga |
|
|||
|
|||
![]()
Det är helt okey att resa ensam. Att dela rum med en okänd person är inte möjligt numera.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag har åkt charter själv till Skiathos och det var hur skönt som helst... Apollo har något som de kallar single by apollo vilket innebär att de har tagit bort tillägget för att bo själv i ett dubbelrum på vissa utvalda hotell... Så om du vill åka charter så kolla vad apollo har. Jag minns min Skiathos-vecka som lugn och skön... Jag kommer nog att åka själv fler gånger.
|
|
||||
|
||||
![]()
Köp en billig resa med Ryanair eller Norwegian alternativt flygstol med Apollo och fixa rum själv. Både roligare och billigare. Exempel till Rhodos och därifrån snabbåten (1,5 timme) till Tilos där du får lugn och ro samtidigt som du äter väldigt gott. Äter du för mycket kan du promera bort överflödet på någon av de vackra vandringslederna.
|
![]() |
|
|