![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vid mitt besök i Grekland i höstas bodde jag på hotell med säng som nästan var så hård som att sova på sten.Jag vill inte uppleva det igen.Åker om 3-4 veckor på årets första Greklandsresa och efterlyser tips för att undvika denna hårda upplevelse igen.Har du bra tips-bäddmadrassersättning att ta med eller köpa där eller.........?eva
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi brukar ta två filtar och vika dubbelt o lägga under lakanet .Ett annat alt.är uppblåsbara liggunderlägg f. camping, dom brukar vara lite smalare än själva sängarna.Köpa någonting på plats brukar vara svårt o dyrt, plus problem att ta med sig hem igen.Vi har köpt 5cm tjocka skummgummi madrasser är på Kreta för vårt boende över vintern kostade c:a 300 kr. Men vi har nu även sett riktiga bäddmadrasser på hotell här i Grekland o i affärer så utvecklingen är på gång.
|
|
||||
|
||||
![]()
Om du reser runt och det inte är i högsäsong så du behöver förboka kanske du kan provsitta sängarna innan du väljer boende. Jag har faktiskt ratat ett par boenden för extremt hårda sängar när jag ö-luffat.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Vi köpte på IKEA, billiga bäddmadrasser som var vacumpackade. Vi lämnade kvar dom där nere, det var värt att släpa ner dom. Nu har vi ju turen att den vi hyr av magasinerar våra saker för oss. Men om vi slängt bort dom hade det ändå varit värt det, för sängarna kan vara rygskottsbetonade.
Myssa.. |
|
||||
|
||||
![]()
Hustru Birgitta har svårt med hårda sängar vid vistelse i övärlden. Vi har dock vid de flesta tillfällena lyckats lösa detta genom ett samtal med hotellpersonalen.
Oftast har de i sina förråd extra bäddmadrasser att tillhandahålla. Vi har även noterat att på ställen där extramadrasser saknats, då har hotellägaren genast farit ut att inhandla ett ex. Nu kan ju eventuellt denna generositet vara betingad av att vi oftast bokar in oss för minst en vecka. Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Har på vår senaste resa sovit i tält (i Afrika) och nyttjat mitt nya uppblåsbara liggunderlag från Thermarest, helt fantastiskt! Inte ens när jag ligger på sidan går höften ner genom underlaget.
![]() Hoppas ni finner en bra lösning. |
|
|||
|
|||
![]()
Henile-bra förslag med liggunderlag.Prisnivå?-finns tydligen många av det märke du nämner? Bra köpställe?
Jag har bokat boende via nätet och vill vara garderad.Olika människor har helt olika åsikter om en säng är hård eller inte-och jag vill bo där jag bokat.eva |
|
||||
|
||||
![]()
Fråga dom då om vilka sängar de har och förmdela dina önskemål. Enkelt om du vet var du vill bo och redan haft kontakt med ägarna när du bokat.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jysk har också billiga (som man kan lämna kvar) Vi köpte en speciell resemadrass till sambon av Tempurtyp. Den tar inte stor plats. Är 70 cm bred och 5 cm tjock! Den rekommenderas verkligen |
|
||||
|
||||
![]()
Klart att sängen ska vara HÅRD
![]() ![]() Konstigt nog så sover jag rätt Ok (trots diskbråcksoperation) i grekiska sängar. Man är så trött efter alla dagens upplevelser inkl. lite vin och ouzo ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|