Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-22, 21:04
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard NYA INLÄGG

Janne,

För ett tag sedan fanns det lite tankar kring funktionen Nya Inlägg. Minns jag rätt så skrev du att du hade för avsikt att se om den gick att förbättra. Numera får jag nästan alltid upp 25 nya inlägg. Tidigare kunde det ibland vara betydligt flera, och ibland färre. Är det inlagt en standard eller maxtal på 25 inlägg numera eller vad? Kanske bara slump, men konstigt att det alltid blir 25 eller färre numera.

Mats
Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 09:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: NYA INLÄGG

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Är det inlagt en standard eller maxtal på 25 inlägg numera eller vad? Kanske bara slump, men konstigt att det alltid blir 25 eller färre numera.
Det är de senaste 25 inläggen som visas. Tidigare var det de 50 senaste som visades. Jag ändrade till 25 när forumet brakade ihop.
Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 11:29
bluesky
Gäst

Jeg oppdager stadig at innlegg som blir presentert som dagens nye innlegg er fra igår eller enda eldre. Hvorfor er det slik?
Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 14:29
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av bluesky Visa inlägg
Jeg oppdager stadig at innlegg som blir presentert som dagens nye innlegg er fra igår eller enda eldre. Hvorfor er det slik?
För att det skrivs så få inlägg vissa dagar.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 16:55
bluesky
Gäst

Det forstår jeg. Men jeg skrev et innlegg mandag ettermiddag og idag onsdag stod det under nye innlegg. Merket med " i dag kl.10.40" og det syns jeg var litt merkelig. For all del, dette er ikke noe problem for meg! Er vel bare dengamle læreren i meg som begynte å fundere litt.
Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 18:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av bluesky Visa inlägg
Det forstår jeg. Men jeg skrev et innlegg mandag ettermiddag og idag onsdag stod det under nye innlegg. Merket med " i dag kl.10.40" og det syns jeg var litt merkelig. For all del, dette er ikke noe problem for meg! Er vel bare dengamle læreren i meg som begynte å fundere litt.
Men det inlägget Du skrev var i en tråd där man kan "rösta" och då har en röstat den tidpunkten UTAN att skriva inlägg. Därav tidsangivelsen som alltså är på röstläggningen, inte på Ditt inlägg.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 19:54
bluesky
Gäst

Takk Lissi, da kan jeg slutte å fundere!
Jorunn
Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 23:14
Masses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det är de senaste 25 inläggen som visas. Tidigare var det de 50 senaste som visades. Jag ändrade till 25 när forumet brakade ihop.
OK. Förstår att det måste vara vissa begränsningar för att systemet ska klara det hela. Vill då bara kolla att jag fattat det rätt.

Om jag då går in på Senaste Inlägg och därvid får upp 25 st så innebär det att det KAN ha varit just 25 inlägg sedan jag var inne senast, men det KAN också ha varit ett obegränsat antal flera (beroende på hur länge sedan det var som jag var inne och hur aktiva vi Kalimerianer varit). För att då försäkra mig om att jag inte missat några intressanta inlägg (utöver de 25) så är bästa sättet att jag går in på respektive underforum som jag är intresserad av och kollar. Är det rätt uppfattat?

Mats
Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 08:55
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Om jag då går in på Senaste Inlägg och därvid får upp 25 st så innebär det att det KAN ha varit just 25 inlägg sedan jag var inne senast, men det KAN också ha varit ett obegränsat antal flera (beroende på hur länge sedan det var som jag var inne och hur aktiva vi Kalimerianer varit). För att då försäkra mig om att jag inte missat några intressanta inlägg (utöver de 25) så är bästa sättet att jag går in på respektive underforum som jag är intresserad av och kollar. Är det rätt uppfattat?

Mats
Nja, det är väl 25 inlägg per sida. Inlägg 26 hamnar då på sida 2.

/Wolfen
Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 20:05
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Nja, det är väl 25 inlägg per sida. Inlägg 26 hamnar då på sida 2.
Njaä, just nu står det längst ned på sida 1: "Visar resultat 1 till 20 av 25".

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 20:39
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
För att då försäkra mig om att jag inte missat några intressanta inlägg (utöver de 25) så är bästa sättet att jag går in på respektive underforum som jag är intresserad av och kollar. Är det rätt uppfattat?
Det är rätt uppfattat.
Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 00:08
Masses avatar

Citat:
Det är rätt uppfattat.
OK Janne. Vill du vara vänlig att då sätta upp på "önskelistan" att begränsningen på 25 inlägg utökas framledes när kapaciteten i systemet så tillåter utan att det orsakar ny krasch.

Tills dess kan ju en fundering vara att vi kanske kan avstå från att Bildgåtor/Frågebilder kommer med i funktionen "Nya Inlägg" (om det kan lösas med rimlig arbetsinsats i systemet). Gissnings-inläggen kan ju ibland vara ganska många och uppta en onödigt stor del av de 25, och de är ju dessutom lätta att fånga på ett samlat ställe. Då blir det ju lite mera plats för andra inlägg som är mera spridda och svårare att fånga.

Mats
Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 07:40
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Jag reagerar precis som Masse. Jag är inne här varje morgon och kväll, men ändå missar jag numera många av de nya inläggen. 25 är alldeles för lite!

Likaså håller jag med om, att mycket plats tas upp av "bildgåtor", som jag aldrig tittar på. Vore det möjligt att de kunde undantas från övriga nya inlägg, skulle också jag bli glad.
Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 07:47
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad

Ett alternativ verkar vara att inte vara inloggad.Då visas fler inlägg såvitt jag kan bedöma.
Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 13:56
Kalimeras avatar
Admin

Nu syns de 50 senaste inläggen. Tyvärr går det inte att skilja på vanliga ämnen och bildgåtor.
Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 15:46
Getty Getty är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Så glad jag blev när jag gick in på forumet idag och såg att du utökat "nya inlägg" till 50 igen.

//Ingela
Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 23:22
Masses avatar

Citat:
Nu syns de 50 senaste inläggen. Tyvärr går det inte att skilja på vanliga ämnen och bildgåtor.
Tack Janne! Hoppas att det inte ställer till det med ny krasch. Tufft med Kalimerianer som är så engagerade att de inte vill missa ett enda inlägg.

Ha det gott!
Mats
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:55.