Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-21, 09:42
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Re: Bokat och klart!

När det gäller Skopelos så är det ett sant nöje att bara planlöst promenera runt i den pittoreska staden. På det sättet kan man spendera otaliga timmar. Skopelos stad känns betydligt lugnare än Skiathos och något mer genuint grekisk. Det finns en hel del Skopelosfantaster här på Kalimera som kan ge dig bra tips om ön. Jag kan dock rekommendera en liten kvällsdrink på stället (har tyvärr glömt namnet) i slutet av hamnpromenaden där man sitter under ett stort träd, du kommer att se vilket jag menar. Skön musik och avslappnad stämning, dessutom vill jag minnas att det gjorde en alldeles förträfflig Mojito.

På Skithos finns en hel del favoriter. Jag har redan tipsat om stränderna Mandraki och Elias, även Krifi Amos är en höjdare. Ja det finns ju tokmånga bra stränder på ön så det är egentligen bara att hitta sin egen favorit beroende på vad man gillar. Här finns en strand för alla. En tur med badbåt till Tsougria är också att rekommendera och självfallet Lalaria. När det gäller restauranger så är favoriterna 1901 och Asprolithos. Finns dock mängder av bra restauranger, ni behöver inte gå hungriga ;-) Skulle ni bara vara sugna på en gyros en kväll så är det lilla haket ”No name” en pärla. Att sitta i den trånga gränden med en gyros och Mythos och bara titta på folk är sannerligen ett nöje i sig. Sedan vet jag att många har en aversion mot den så kallade ”Trappan”. Det är en trappa full med kuddar som man kan sitta på (du kommer även är se vad jag menar när du kommer dit) och njuta av sina drinkar. Vissa tycker att det är för trångt, otrevlig personal och för turistigt. Visst kan jag hålla med i vissa avseenden men tycker själv att det kan vara ganska trevligt att ta kvällens första drink där, man får ta det för vad det är. Gå dit tidigt på kvällen när där är färre människor så tror jag nog att ni kommer att uppskatta det. Det gör jag i alla fall. En liten öl ute på Bourtzi sent på kvällen är också trevligt, ett lagom sätt att avsluta en förträfflig kväll på det magiska Skiathos.

Svara med citat
Gammal 2011-03-22, 19:29
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Re: Bokat och klart!

Citat:
Ursprungligen postat av Buckskin Visa inlägg
Skulle ni bara vara sugna på en gyros en kväll så är det lilla haket ”No name” en pärla. Att sitta i den trånga gränden med en gyros och Mythos och bara titta på folk är sannerligen ett nöje i sig. Sedan vet jag att många har en aversion mot den så kallade ”Trappan”. Det är en trappa full med kuddar som man kan sitta på (du kommer även är se vad jag menar när du kommer dit) och njuta av sina drinkar. Gå dit tidigt på kvällen när där är färre människor så tror jag nog att ni kommer att uppskatta det. Det gör jag i alla fall. En liten öl ute på Bourtzi sent på kvällen är också trevligt, ett lagom sätt att avsluta en förträfflig kväll på det magiska Skiathos.

men vad jag saknar Skiathos nu
Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 10:22
jeabys jeabys är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Re: Bokat och klart!

Jag med, längtar så jag blir galen snart. Pratade med Yannis igår och han längtar tills vi alla kommer på besök. Gubben är snart 70 år, född på ön. En sån otroligt skön människa med ett stort hjärta.
Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 10:24
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Sv: Bokat och klart!

Ja, saknaden efter Skiathos är en daglig företeelse.
Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 20:14
pelo2 pelo2 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011
Standard Sv: Bokat och klart!

Om det är just pool och havsutsikt som är viktigt så tycker jag att Elias är himla mysigt och fräscht lägenhetshotell. Om man har balkong med havsutsikt där får man en utsikt som heter duga.

Hotellet ligger dock upp för en rätt brant backe och en bit från Skiathos stad, så en hyrbil är inte fel om man ska bo där.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:37.