Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-25, 08:26
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: TRÅDLÖST INTERNET PÅ HOTELLET

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
På de flesta ställen står det "Free Wi-Fi" i stället för wlan. Fast det är egentligen samma sak. Wlan är ett äldre uttryck...
WLAN är ordet jag använder, men så kategoriseras jag säkert av vissa som nörd .
Många barer har som sagt uppkoppling, för att attrahera kunder. Förr var många nätverk öppna, men nu är det mer och mer sällsynt. Beror väl på att defaultinställningen är att ange ett lösenord, när de installerar routern. Förr var default att inte ange lösen.
På Serifos hade hotellet vi bodde på inget WLAN, men väl baren nästgårds. In där för att avnjuta en Amstel och vips så fick jag koden. Sen kunde jag sitta på hotellbalkongen och surfa på barens WLAN. Han bytte inte lösen var dag, som jag hört att vissa snikna typer lär göra. Lösenordet var förresten telefonnumret till stället och det visade sig inte var den enda baren som hade terlefonnumret som lösenord!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 02:05
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
WLAN är ordet jag använder, men så kategoriseras jag säkert av vissa som nörd .
Inte av mig! Snarare kunnig skulle jag säga... LAN står ju för Local Area Network. Det finns ju även WAN som betyder Wide Area Network. Men det används knappt heller numera.

Citat:
Beror väl på att defaultinställningen är att ange ett lösenord, när de installerar routern. Förr var default att inte ange lösen.
I många lägen med produkter som kräver lösenord ligger det 0000 eller 1111 som default från fabriken. Och det är förvånansvärt många som struntar i att byta lösenord. Så träffar man på nätverk, eller produkter som är låsta, kan man alltid försöka med något av dessa...
Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 23:24
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Lite offtopic men: VI i brachen (eller iallafall på mitt jobb) säger alltid Wi-Fi av den enkla anledningen att WLAN lätt kan misstolkas som VLAN (eller tvärt om) i dagligt tal
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:12.