Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-21, 18:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Et Luksus "problem"

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
När vi svenskar som är födda i mitten och slutet av 50-talet väl räknat ut hur stor pensionen blir lär vi nog jobba på.

Eva
Jag är ju född precis i början av 50-talet och borde också jobba på till 65 men JAG VILL INTE!!
Min pension efter skatt vid 62 kommer att räcka till halva bokostnaden och frukosten ungefär...så får maken stå för resten.......
..men jag har varit hemma många år med barnen = 2 års ATP samt jobbat halv-och deltid massor med år......samt arbetar nu som timvik så pensionen ÄR ett skämt minst sagt...MEN ÅNGRAR MIG??????? Aldrig!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 21:15
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag är ju född precis i början av 50-talet och borde också jobba på till 65 men JAG VILL INTE!!
Min pension efter skatt vid 62 kommer att räcka till halva bokostnaden och frukosten ungefär...så får maken stå för resten.......
..men jag har varit hemma många år med barnen = 2 års ATP samt jobbat halv-och deltid massor med år......samt arbetar nu som timvik så pensionen ÄR ett skämt minst sagt...MEN ÅNGRAR MIG??????? Aldrig!

Lissi

Om man bara tänker i kronor så blir livet aldrig en Passion!

Yanna - som värderar mer än antalet kronor!
Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 21:19
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Fast det är svårt att vara passionerad om pensionen blir så låg att den bara räcker till en halv hyra och frukost. Då behövs det defintivt en partner med större plånbok. Många akademiker födda på 50- och 60-talet som utbildat sig länge, varit hemma med barnen några år och inte haft så hög inkomst får tyvärr en mycket låg pension. Drabbar speciellt kvinnorna.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 21:33
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Eva, det är faktiskt inte så svårt att klara sig på 8500 kronor om man har vanan inne! Som jag sa kan tid värderas i annat än kronor. Men de flesta är tyvärr "fånge" i kronor o ören eller har aldrig utmanats av vad man kan få ut av olika levnadsnivåer! Alla har vi olika ögon för hur mycket som behövs för att man ska ha det bra, att det man har faktiskt räcker. Men om det inte är så viktigt att gå i passion och man vill jobba så länge det går,så faller ju min enkla livsfilosofi........
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:47.