![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Haha Yanna, så du menar alltså att det fortfarande går!!!
![]() Härligt! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är alltid billigast att följa med en rumsraggare!
Ska du ha det bekvämt och vill boka i förväg så kostar det mer än du vill betala! ![]() ![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är ofta på Naxos ett par nätter under somrarna och har aldrig betalat mer än 35 euro för ett rum för två med dusch och toa, pentry och egen eller delad terrass/balkong, AC, som inte brukar behövas då det oftast blåser.
Jag bor alltid i Kastro då det är lugnt, vackert och nära till allt. Att förhandla med rumsraggare ger alltid lägsta priset, speciellt på Naxos där det finns väldigt gott om rum. När det gäller prutande har jag lärt mig en "regel" av en bekant som har vuxit upp i Kongo - båda parter ska vara lika nöjda med priset för att det ska vara en bra affär. Följer man detta behöver man inte känna sig som en utsugare när man reser. Våga |
|
|||
|
|||
![]()
Prutar man på plats innan man kommit till avsett hotell?
Eller tar ni det när man väl kommit fram och ser vad man får för "priset"?! |
|
|||
|
|||
![]()
HEJ
Jag brukar nog föröska pruta lite direkt om jag tycker att man måste pruta - ibland känns det "prutat" och klart från början. Ska man stanna fler nätter är det lättare att få ner priset också! När jag sen ser rummet - kan man ju komma på något som gör att man kan försöka få ner priset lite till. //Ingrid |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Instämmer! Har jag råd att åka till Grekland så har jag också råd att betala för boende. /Ofelia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tycker nästan alltid att det känns som att både jag och uthyraren ser det som en naturlig del att prisföhandla innan vi är överens. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gjorde som Theresa, dvs bokade hotellet via internet hemma. Jag åker också 16 juli och ska bo på Vakhos hotell i chora. Där betalar jag 30 euro/natten och kommer bo själv i dubbelrum. I priset ingår frukost. Vad jag förstår så ligger hotellet ett stenkast från stranden och några minuters promis från hamnen.
/Carina |
|
|||
|
|||
![]()
Bodde i Naxos stad vid tre tillfällen 2008+2009, på tre olika ställen. Alla tillfällena var i slutet av juni/början av juli och jag betalade 25 Euro varje gång, vare sig det handlade om en eller sex nätter. Men då bodde jag förstås ensam i ett tvåbäddsrum vilket brukar innebära att de drar av ca 5 Euro jämfört med om man bor två.
Även om priserna kanske gått upp lite så behöver ni nog inte betala några 45-50 Euro i juni! |
|
||||
|
||||
![]()
Smultron, du bokade väl inte i förväg då, utan hakade på rumsraggare?
Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, jag följde med rumsraggare. Prutade inte något speciellt, men har heller inte så höga krav, kylskåp och en bra balkong är i stort sett allt jag kräver.
|
|
||||
|
||||
![]()
...och dusch...det är också användbart!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det förstås! Och kanske en säng och lite annat smått och gott också!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Yanna - som helst följer med rumsraggare.. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Har läst lite om vad ni skrivit om priser att boka hemma/via på plats. Vi har bokat hemma via nätet för jag tycker det är kul att leta och drömma hemma lite. Våra krav var att vi ska ha hotel med pool, ac och balkong. Vi hittade som jag tyckte billigt boende, 50 euro/natten på Pension Irene 2 inne i chora som har alla våra krav. Är vårat boende inte så billigt som jag trodde? tjänar vi på att boka på plats? Vi åker dit 16 juli, mitt i högsäsong. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om du tycker priset är ok och boendet har allt ni söker, tycker jag inte det är någon större idé att riskera ett sämre boende för att spara några kronor.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Håller med! är ni nöjda vilket ni nog borde vara så är det ett jättebra pris...euron är ju billig nu också
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Ni har så rätt så
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|