![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Karpathos är jättefint, vi var där en vecka i september 2007. Bodde i Pigadia, i ena ändan av staden finns en sandstrand. Flera gånger under veckan tog vi lokalbussen, bl a till Lefkos som ligger på västra sidan av ön och till Apela. Jättefina sandstränder båda två och enkelt att ta sig med buss, så att ni inte har körkort är inget hinder för att åka dit. Kefalonia har vi inte varit på (än), det finns kvar på vår "to do"-lista. Hoppas ni får en jättefin vecka vilket ni än bestämmer er för.
![]()
|
|
|
|||
|
|||
|
tack, för ditt underbara tips!! får man fråga vilket hotel du/ni bodde på?
![]() ![]()
|
|
|
|||
|
|||
|
Hej!
Om du bor i Lassi på Kefalonia så har du en underbar sandstrand. Sen är det gångavstånd in till huvudstaden Argostoli där man kan äta gott och shoppa på den fina shoppinggatan! Trevlig resa, anna |
|
|
||||
|
||||
|
Hej! Jag har besökt öarna vid flera tillfällen och jag rekomenderar att du först besöker Karpathos för att senare få en underbar upplevelse att besöka Kefalonia som är Greklands mest fantastiska Ö utan någon motsvarighet.
PANAKAKIS |
|
|
||||
|
||||
|
Vi åkte med Ving och bodde på Calypso Bay. Det är ett lägenhetshotell ovanför stranden.
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag röstar ju givetvis på Karpathos.
Lagom stort, lagom med liv och rörelse, lätt att hitta lugn och ro, lagom shopping, massor av bra matställen... och enormt trevliga och vänliga människor. Mängder av fina stränder av olika slag, och lätt att ta sig till dem med buss eller båt, om man vill prova något annat än stadsstranden. Risken är bara att man blir 'fast' där, ön har många, många återvändare. ![]() Karin som siktar på hela sommaren på Karpathos i år... |
![]() |
|
|