![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan numera sälla mig till de som har ett ex av boken.
Beställd på Bokus för 5 minuter sedan och jag ser fram emot leveransen. Sedan skall den avnjutas och jag hoppas på några timmars skön läsning. Återkommer när jag läst den. Jag brukar inte köpa inbundna böcker, men i det här fallet gjorde jag ett undantag. //Uffe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Själv läste jag den innan och under resan till Lesvos i aug -10. Härlig inspiration ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Alla,
Hälsningar från ett soligt Sigri. Jag kan rapportera att "vedermödorna" inte slutar i och med att man blir etablerad i en grekisk by. Vi har precis genomgått en komplett "house makeover" för att få en diskmaskin installerad. Den mest komplicerade installationen i Sigris historia. Alla kategorier. Annars är livet vid vägens ände kantat med enbart positiva upplevelser. Jag säger till Joanna att vi förmodligen förlänger våra liv med ett år, för varje månad som vi har förmånen att vara här. Mvh Mikael PS Den ekonomiska krisen blev idag synlig genom att grönsaksförsäljaren för första gången lämnade kvitto på inköpta varor! Det får vi inte av torghandlaren i Lund.... |
|
||||
|
||||
![]()
Fyllde år i lördags och idag kom ett paket från Adlibris som vänner på Kreta beställt, tack JanC med fru! Har sträckläst boken och instämmer med de som skrivit tidigare inlägg, riktig Greklandskänsla och underbara akvareller! Tack!
Gunilla |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vi fick denna bok i julklapp för två år sedan och tycker att det är en underbar bok. Min man och jag har även varit i Sigri och det är en avslappnad, fantastisk liten fiskeby. Jag läste boken innan vi reste och det var trevligt att få ansikten till de personer vi läst om i boken. Det finns ca 5 restauranger i byn, trevligt bageri och grönsakshandlaren som levererar frukt och grönt framför din dörr. En bra sandstrand i byn och flera på både cykel- och bilavstånd. Oftast så var dessa stränder folktomma med underbar vit sand. Ett måste: vattenskor! Det finns gott om sjöborrar. Och det bästa; det finns en jazzbar som öppnar på kvällen, med bra musik som avslutning på dagen. Vi läste boken på nytt när vi kom hem. Jag rekommenderar boken varmt till alla som vill uppleva Sigri och dess omgivningar och samtidigt få sig ett gott skratt när det svenska och grekiska möts; ni kommer inte bli besvikna! Vänliga hälsningar Joanna & Tony Wallén |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Alla,
Tack för alla positiva och uppmuntrande omdömen om vår bok. Livet i Sigri, vid vägens ände, präglas av hektiska förberedelser inför påsken. Många bybors släktingar och vänner kommer från fastlandet. Restauranger som varit stängda över vintern öppnar på nytt. Geten skall fyllas ![]() Annars råder här också en stor optimism inför turistsäsongen, som många tror skall bli bättre än de senaste åren. Det finns gott om "rooms to let" och "studios" att hyra för en rimlig penning. Nästan alla med en bedårande havsutsikt och bekvämt promenadavstånd till långa folktomma sandstränder. Låt mej avslutningsvis få dela med mig av ett brev som idag kom från en läsare av vår bok. Glad Påsk! Mikael Hej! Mitt namn är Eva Hytönen och jag har precis läst din och Mikael Backmans bok "Ett nytt liv vid vägens ände" och vill tacka så innerligt mycket för denna berättelse. Jag är själv halvgrekinna och mina föräldrar har som pensionärer precis flyttat ner till Grekland till ett hus de byggt själva. Ni har verkligen fångat grekernas mentalitet, resonemang och seder på pricken och det var länge sedan jag skrattat så mycket. Jag kände verkligen igen mig. Gud så många gånger man har hamnat i konflikter pg a alla kulturkrockar. Som till exempel är när byggmästaren säger att han återkommer om några dagar så kan det innebära 2 veckor eller som också ni skrev om att mysa och tända ljus. Grekerna tror då att någon har dött ![]() Än en gång, tack så hemskt mycket. Vänliga hälsningar Eva Hytönen |
![]() |
|
|