![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Har åkt med Ryanair mer än 10 gånger och har betalat mellan 0 och 250 kronor per biljett tur och retur. Har alltid blivit korrekt bemött, planen har alltid avgått i rätt tid, och oftast landat före tidtabellen. Vilken tur jag måste ha haft. Kom på en sak, måste ut och köpa en Trisslott...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jag har fått intrycket att Ryanairs personal har ganska dåliga villkor, har läst en del om låga löner, långa arbetstider och andra sämre villkor.
Det om nåt är för mig en anledning till att undvika det bolaget Och har man aldrig åkt med dem, men har hört en massa negativa saker, ska det mycket till innan man vågar pröva ett sånt bolag. Trots att vissa har positiva upplevelser. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Förutom administrationsavgift och avgift för internetincheckning, har Ryanair nu också infört "Delay/Cancel Levy" på 22 SEK per resväg. Detta är en avgift för eventuella framtida
![]() Eftersom ingen av dessa tre avgifter går att välja bort tycker jag att de ska ingå i grundpriset. Allt annat är bara ful och vilseledande marknadsföring. Edit: Enligt uppgifter man får fram om man googlar lite utövar Ryanair rena utpressningen. Man lovar etablera en linje om man får "introduktionsrabatter" eller "marknadsföringsstöd" av de lokala myndigheterna. Ett tag efter att dessa ekonomiska stöd upphört, hotar Ryanair att lägga ned linjen om man inte får fortsatt stöd... Fula fiskar!! ![]() ![]() /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2011-04-05 klockan 18:20. Anledning: Tillägg |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
inte svårt att komma i tid om man lägger till tid. dvs en flygning som skall ta 50 minuter sätter man upp som 1 timme när man landar efter 52 minuter tror passagerarna att man tjänat 8 minuter medan man faktiskt var 2 minuter försenade. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det ansöker man om och de flygtider man får ar standardiserade och då ingår en genomsnittlig taxi-tid på avg -och ankomstflygplats samt en beräknad flygtid beroende på aviserad flygplanstyp och beräknat trafikflöde vid olika dagar -och tidpunkter. Tidtabellen räknas från off-block (när planet dras ut från gaten) till dess att planet står till vid parkeringen på ankommande flygplats. Flygtiden som alltid annonseras ombord innan start är alltid den tid som flygplanet verkligen är i luften, airborn - touchdown. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är alltid lika befriande skönt att få svar från någon som vet! Till skillnad från alla som tror och har en mängd teorier... Och då vill jag förtydliga att jag inte har denna tråd i åtanke... ![]() ![]() /Z |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Så har jag då flugit med Ryanair för första gången...
Några reflektioner: - För det första var biljetten inte speciellt mycket billigare. Det var sämre flygtider med andra flygbolag som gjorde att vi i detta fall valde Ryanair. - Vi reste fyra personer Göteborg-Edinburgh och hade betalat extra för "prioriterad ombordstigning". Men inte hade vi något för det! Alla passagerare började släppas ombord samtidigt c:a 40 min innan avgång. Vi var inte tillräckligt snabba så vi fick sitta utspridda på olika platser i planet. - Stolsryggarna gick inte att fälla. Hade det varit en längre flygning hade jag fått väldigt ont i ryggen. - Ingen "ficka" på stolsryggen framför för att förvara tidningar etc. - Många berömmer Ryanair för att de (oftast) kommer fram i tid. Nåja, det är ju inte så konstigt när man stänger gaten 20 minuter innan avgång och alltså ibland kan komma iväg lite före utsatt tid. Hemresan gick med British Midlands och SAS via Heathrow. I båda dessa fall startade man lite efter tidtabell, men landade ändå före utsatt tid. - Det man kunde köpa ombord för att äta och dricka var dyrare än på andra bolag. - Kabinpersonalen verkade vara mer måna om sitt utseende än om serviceanda. - Uppenbarligen sponsrade Lidl "hela planet". Det satt Lidl-reklam på varenda lucka till förvaringsfacken och stolarna hade företagets färger. Så... ska jag flyga med Ryanair igen måste de vara mycket billigare eller, som i detta fallet, flyga på bättre tider än andra bolag. Dessutom kan man av Ryanair inte köpa en resa som kräver byte utan att först hämta ut sitt incheckade bagage och sedan checka in det på nytt igen. Är den första flighten så mycket försenad att man missar den andra, så är det kört. Då får man ingen hjälp eller kompensation. /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2011-07-29 klockan 12:26. Anledning: Tillägg... |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|