Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-01, 09:07
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vilken ö först?

Yanna jag föredrar att du inte lägger ord i min mun. Jag har defintivt inte skrivit enbart negativt om Santorini. Om du läst många av mina gamla inlägg och resebrev kan du se att jag även lyft fram positiva sidor av ön. Bland annat när jag berättat om vandringar som jag gjort på ön.

Eva
Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 09:21
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Yanna jag föredrar att du inte lägger ord i min mun. Jag har defintivt inte skrivit enbart negativt om Santorini. Om du läst många av mina gamla inlägg och resebrev kan du se att jag även lyft fram positiva sidor av ön. Bland annat när jag berättat om vandringar som jag gjort på ön.

Eva
Jag kan inte finkamma allt du skrivit i alla inlägg, men jag kan inte komma ihåg att du skrivit något positivt om Santorini. Jag utgick från vad du skrev i just detta inlägg. Om du har några positiva erfarenheter av Santo kunde du kanske nämnt dem från början istället?
Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 18:14
henile henile är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Hoppsan! Nu hettade det till.. Jag gav bara min åsikt om Santorini som vi besökte senast i juni 2009. Visst är det mysigt att se Oias och Firas gränder och utsikten över calderan är vacker.. Men sommaren 2009 myllrade det av fyrhjulingar överallt. Vi bilade runt på ön och testade de flesta stränder och såg oss om rejält. Kan inte påstå att det är en barnvänlig ö alls och förfrågan kom från en barnfamilj. Det finns flera grekiska öar med mycket mindre krims-krams och mer genuinitet. Men som tur är har man olika smak. Hade alla gillat samma ö så hade det inte varit så härligt att åka dit. Vi ser fram mot nästa års luff, förmodligen den sista med våra nu stora "barn".
Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 20:58
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad

Hej,
intressant att läsa era sypunkter på Santorini. Jag har själv varit där och tycker att Fira är en ganska mysig ort att vistas på för en dag eller så. Tanken var för vår del inte att stanna på Santorini mer än en övernattning för att sedan åka därifrån till andra öar, och sedan komma tillbaka för hemfärden, och då kanske ha lite marginal på nån dag.

Tack alla för tipsen! Vi planerar vidare, men först väntar en resa till Thailand.
/Outi
Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 13:56

Vi ska ge oss iväg på ett äventyr i Tanzania i februari.

Vart i Thailand ska ni, jag har ett tips på en härlig liten ö lååångt söderut om ni är intresserade...
Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 12:30
Outis avatar

Vart i Thailand ska ni, jag har ett tips på en härlig liten ö lååångt söderut om ni är intresserade...[/QUOTE]

Vi ska till turistiga Phuket denna gång. Bamseklubb och sånt :-) "Självklart" gör vi utflykter också.
/Outi
Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 13:28

Med mindre barn är det ett härligt alternativ! När de blir större är det lättare att luffa. Vi har inte varit i Phuket. Har varit på Koh chang, Koh Sukorn och Koh Bulon och i Chiang Mai.. Alla med sin charm. Men Koh Bulon är ett litet paradis.
Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 13:16

Ok, då är ni låångt norr om "vår ö".. Hoppas ni får en härlig resa.
Svara med citat
Gammal 2010-12-04, 19:17
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Outi Visa inlägg
Hej,
har själv varit där och tycker att Fira är en ganska mysig ort att vistas på för en dag eller så. /Outi
Jag är väl tjatig antar jag...men Oia är ännu mysigare än Fira!

Yanna
Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 12:33
Outis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Jag är väl tjatig antar jag...men Oia är ännu mysigare än Fira!

Yanna
Oia är säkert jättefint, men eftersom Santo bara blir en "till och från" ö på resan så kommer vi inte att förflytta oss på ön. Det får bli nån annan gång.

/Outi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:30.