Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-30, 13:05
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Kalymnos maj 2011

Jeg har hatt kontakt med Apollo. De opplyser at de ikke får lov å selge transfers med båt uten til de som har bestilt hotellopphold. Som grunn sier de at dette skylles de som eier båtene. De vil selv selge båtbillettene. Dette gjelder generelt.
Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 13:11
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Flygstolsresenärer kan sedan några år tillbaka inte boka transfer med arrangören. Förr kunde man som Janérik säger till och med handla den på plats men nu kontrolleras noga vilka som åker med transferbussarna.

Eva
Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 18:32
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Flygstolsresenärer kan sedan några år tillbaka inte boka transfer med arrangören. Förr kunde man som Janérik säger till och med handla den på plats men nu kontrolleras noga vilka som åker med transferbussarna.
Eva
Håller inte alls med om det! Senast i höstas bokade jag transfer via Apollo till Kalymnos....Nada problemas! Hoppas att det inte ändrat sig sen i höstas... Vi har ju bokat 20 maj...

/Eva
Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 06:20
Astris avatar
Astri Astri är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Fra Norge kan man ikke bestille transfer til Kalymnos når man kun har flystol, kun inn til Kos by. De opplyser at det har med forsikring å gjøre.
Astri
Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 12:25
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Eva, till din lättnad kan jag berätta att den nya Kalymnos Dolphin är en direkt uppföljare till Kalymnos Star: samma varv på Chalkidiki byggde den, den är till förväxling lik Star (med tio fönster i stället för åtta, lite kortare) men enligt kapten Lelekis både snabbare och billigare i drift. Namnet Dolphin fick den av sentimentala skäl, gamla lilla Dolphin som nu finns på Hydra var en älskad liten kämpe om man nu kan säga så ombåtar.
Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 11:56
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Eva, till din lättnad kan jag berätta att den nya Kalymnos Dolphin är en direkt uppföljare till Kalymnos Star: samma varv på Chalkidiki byggde den, den är till förväxling lik Star (med tio fönster i stället för åtta, lite kortare) men enligt kapten Lelekis både snabbare och billigare i drift. Namnet Dolphin fick den av sentimentala skäl, gamla lilla Dolphin som nu finns på Hydra var en älskad liten kämpe om man nu kan säga så ombåtar.

Hej Monica,
det låter trösterikt! Då behöver jag inte fundera så mycket utan kan längta utan oro!
Ha en trevlig helg och hälsa till din trevlige man!

/Eva
Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 17:13
gunsan52 gunsan52 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Håller på att kolla resa i maj 2011. Hur är Kalymnos. Tänkte oss Naxos, men det verkar så besvärligt med båtresan - mkt blåst. Älskar Skopelos, men kan vara dags att byta ö.
Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 19:33
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Antagligen är jag fel person att berätta om Kalymnos eftersom jag dels är partisk som boende här, dels inte vet vad du vill ha ut av din resa. Der finns mycket att läsa om ön både på sidan om Kalymnos och på andra ställen.
Från Kos flygplats är det en kort tur över till Kalymnos med de nya snabba båtarna så det borde inte avskräcka dig.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:31.