Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-13, 09:13
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Sv: Santorini, never again

Låter jättetråkigt att råka ut för sådan firma! Brukar själv helst hyra av Accordo/Easy i Perissa. Där har dom alltid varit oerhört trevliga o hjälpsamma. Brukar betala ca 20 Euro/dygn för en mindre personbil o då ingår helförsäkring. Dom hämtar mig på hotellet o skjutsar mig vart jag vill när bilen återlämnats. Har aldrig krävt mig på någon deposition eller bett att få se kreditkort! Det har räckt med att visa upp körkortet o uppge vilket hotell jag bor på. Får alltid själv välja om jag vill betala direkt eller i efterhand. När jag returnerat bilen har dom inte ens brytt sig om att inspektera den efter ev nytillkomna skador utan det har gällt ömsesidigt förtroende! Vet förstås inte om alla kunder behandlas så, eller om det beror på att jag ser extremt påplitlig ut...
Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 05:09
kifisia kifisia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Citat:
Ursprungligen postat av giottoni Visa inlägg
Låter jättetråkigt att råka ut för sådan firma! Brukar själv helst hyra av Accordo/Easy i Perissa. Där har dom alltid varit oerhört trevliga o hjälpsamma. Brukar betala ca 20 Euro/dygn för en mindre personbil o då ingår helförsäkring. Dom hämtar mig på hotellet o skjutsar mig vart jag vill när bilen återlämnats. Har aldrig krävt mig på någon deposition eller bett att få se kreditkort! Det har räckt med att visa upp körkortet o uppge vilket hotell jag bor på. Får alltid själv välja om jag vill betala direkt eller i efterhand. När jag returnerat bilen har dom inte ens brytt sig om att inspektera den efter ev nytillkomna skador utan det har gällt ömsesidigt förtroende! Vet förstås inte om alla kunder behandlas så, eller om det beror på att jag ser extremt påplitlig ut...
Dette var nyttig opplysning!

Det er derfor grunn til å advare mot

SPIRIDAKOS, de driver hard markedsføring ihavnen!

Det koster 20 Euro, men disse typene vil prøve å presse deg til å betale ytterligere 19 Euro i forsikring samtidig som de vil kreve erstatning for gamle skader som alle bilene er fulle av!

Takker også for fantastisk fin info om Akrotiri!
For Akrotiri kommer jeg tilbake til Santorini, men da blir det ikke Fira og uten bil fra SPIRIDAKOS!
Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 23:36
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

kifisia, jag har läst här på vårt forum vad du har skrivit och vad som har besvarats till det du skrivit om santorini.
Om man kommer till Santorini nere i hamnen så kan man nog bli uppkörd av dessa uthyrare av fordon. Att hyra något från en mindre ärlig person i hamnen eller uppe i Firatrakten kan ju inte vara bra. Santorini översvämmas av oärliga personer som vill skinna dig, speciellt under högsäsong. Jag tror att detta fenomen finns överallt i världens turiststråk.
Själv har jag kommit till ön mer än 40 gånger och då har jag lärt mig att nyttja de säljare som är ärliga. Men jag kommer oftast dit med flyg!
När man kommer till en ny ö första gången blir det säkert svårt att välja vem som är god eller mindre god att hyra av.
Det jag tänker och önskar av ni som skriver att ni blivit lurde är att ni som reser till en utvald plats i Grekland tar reda på lite mer om vad som gäller för denna plats. På detta forum får man veta det mesta för vad som gäller på i stort sett alla tillgängliga öar eller ställen som vi turister kommer till.
Tjyvaktiga människor kommer vi alltid att träffa på.
När jag hyrde en bil på Santorini senast och det var i min by Kamari. Det var 21-22 september per dag så betalade jag 20 Euro. Bilen var en sprillans ny SMART.
Yeasou
Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 18:44
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Senaste info om Akrotiri:

The restoration of the shelter of the archaeological site of Akrotiri in Santorini is rapidly progressing.

The architect for the project and consultant of the Archaeological Society Mr Nikos Fintikakis said to the newsletter "Paratiritirio" that 70% recovery of the shelter has already been achieved, including the section that had been damaged. He also said that according to the time schedule of the contractorsʼ consortium, full restoration of the shelter is expected by December 31, 2010 and completion of the project in its entirety is expected in May 2011.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:14.