![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tyvärr kräver en sån här resa som ni gör bilåkande och det lockar verkligen inte mig. Fatastiska platser på Amorgos nås direkt bara att kliva av färjan i Katapola. Enkelt att vandra upp till Chora och enkelt att ta bussen tillbaka. Småöarna har allt inom räckhåll utan hyrbilar eller hemska taxifärder.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Kalimera den 2010-10-10 klockan 07:31. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dina bilder är jättevackra och naturen är ju dramatisk här så man vet aldrig. Någon gång kanske men det är mycket som lockar. Finns en mentalitet på Kreta som framskymtar då och då som jag har svårt för. Har inte mött det på andra ställen i Grekland kanske för att jag inte besökt andra platser så många gånger som jag besökt Kreta. Kanske finns det där också. Sen är jag nog extra förtjust i småöar allt blir så överblickbart och oftast är stämningen präglad av det lilla på ett speciellt sätt. Numera vill jag finna en speciell ro på mina resor som jag kanske inte sökte tidigare men även se lite nytt så för mig blir det nog aldrig mer att åka till samma plats om och om igen. Vissa favoriter besöker jag naturligtvis igen men det får gå en tid mellan gångerna. Inser att det finns massor av småöar som jag inte hunnit med än. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Undrar vad det är för mentalitet du menar?
|
|
||||
|
||||
![]()
Phinix ser ju otroligt mysigt ut. Vad finns där att göra (förutom bara vara)? Kan man bo där?
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Man kan bo på The Old Phoenix, googla på det så ser du hur fint det ser ut!
|
|
||||
|
||||
![]()
Där finns fyra fem pensionat, och där finns taverna, och en ganska fin strand.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Blir man lappsjuk kan man vandra över berget till metropolen Loutro. |
|
||||
|
||||
![]()
I dag har jag träffat en Phoenix-stammis så nu har jag förhört mig om lite fler detaljer:
I Phoenix finns ett hotell med taverna. Utöver det finns några andra byggnader som mest verkar hyras ut till större sällskap, typ yogakurser. Den lilla stranden är av klappersten, har kanske 10 parasoller med 20 solstolar i augusti samt några tamarisker. Promenaden över berget till Loutro tar 15-30 minuter, beroende på tempo. När man anländer kan hotellägaren hämta med båt i Loutro om man inte vill släpa packning över berget. Från Loutro kommer det då och då badbåtar men i övrigt är friden total. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det där sista satte allt fart på tankarna
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det tänker jag inte utveckla annat än i personliga samtal. Skulle leda till allt för många missförstånd.
Eva |
![]() |
|
|