Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-09-25, 23:17
Faestis Faestis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ang. äldrevården i Grekland visavi Sverige

Jag tror på: gör dina val & lev som Du Vill leva ditt liv, passa på medans du kan och orkar och gör dina val och förändringar när du fortfarande kan - att åren går rår ingen på, det gäller "bara" att orka hänga i och orka med - samma sak i Grekland som i Sverige.

Hur det blir den dagen/eller OM jag behöver bli beroende av någon - det ÄR riktigt ruggigt jobbigt var jag än befinner mig i världen.

Det kan inte heller vara lätt att vara vård personal som ska tolka ett behov en människa har, hur väl personalen än menar sin kund.. - ett helt nytt hjälpbehov i en stegrande demens i en människas liv som antagligen dagligen förändras......

Att vara anhörig - Det ÄR smärtsamt svårt!!!! Bara att acceptera (mamma/pappa/make/maka??) DEMENS!!???? Man kan inte göra mer än man orkar och kan för stunden hur mycket man än vill!!!

Jag tror de flesta av oss är väldigt rädda för att bli gamla och att bara tanken på att bli beroende av NÅGON gör oss enormt rädda....

Kanske är jag ute och cycklar som vanlig?... men detta blev min känsla av denna tråd....
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:48.