![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det vore jättekul att se er här! Hör av er om ni behöver hjälp med rum.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Hösten rusar på med en väldig fart och det börjar bli dags att väcka lite liv i den här tråden igen.
Nu är det bara drygt en månad kvar till den stundande Kalimeraträffen på Restaurang Athena i Kalmar, närmare bestämt lördagen den 13 november kl 19. Som ni redan kunnat läsa här ovan har Lissi preliminärbokat 15-20 platser. Var och en får själv ringa restaurangen och boka, man säger "Kalimerafest" när man ringer. Telefonnumret är 0480 280 88. Meddela även här tråden om ni tänker komma så får vi lite koll på hur många vi blir. Så gott folk.... sätt igång och anmäl er till höstens roligaste fest! ![]() Carina ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Var tydligen först med att anmäla mig - får man något pris då ![]() ![]() Celbe |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är Claes och jag anmälda också.
![]() Om vi blir sådär 15-20 st så kunde kanske en specialmeny göras så jag avvaktar tills 10 dagar innan när jag vet hur många vi blir innan jag pratar med köket. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Då ses vi kanske ? / Tom |
|
|||
|
|||
![]()
Ja men då är vi ju åtminstone 5 anmälda plus Carina och Percy som väl också kommer
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Även jag har fått klartecken från maken
![]() Jag har även pratat med ett par arbetskamrater, som var intresserade. Får väl påminna nu när det börjar närma sig. Den ena maken är t o m medlem här på kalimera ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bra, nästan 10 då
![]() ![]() Nu får jag försöka övertala Marianne och Jens när vi träffas på lördag, fast de var ju här i augusti, så de sätter sig nog inte i bilen igen .....Men var är ni alla andra skåningar/blekingar/östgötar??? ..alltså ni som inte bor alltför långt bort ![]() Kom igen nu ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har vi också bokat !
Tom & Bodil |
|
||||
|
||||
![]()
Så har vi också bokat. Både restaurang o hotell, även vi tänker bo på Clarion. Vi åker upp på fredag så får vi en heldag på lördag, de var längesen vi var i Kalmar. Det ska bli mysigt.. Vi ses , Carina o Patrik
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
så nu har vi också kommit till skott och anmält oss
Lasse o Ingela |
|
||||
|
||||
![]()
Nu börjar det hända saker här... vad kul!
Dags för en summering: Lissi och Claes Tom och Bodil Carina och Percy Celbe Patrik och Carina Abi + make Ingela och Lasse plus ev Marianne och Jens och några till som Abi nämnde.... Fler blir vi... eller hur?!! ![]() Carina |
|
|||
|
|||
![]()
hej carina, missade du oss?
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu finns ni med
![]() Vi skrev ju precis samtidigt så ert inlägg fanns inte där när jag tryckte på skicka-knappen... Vad KUL att ni kommer!!! Carina ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh så roligt!
..och härligt för er alla som bor på samma hotell, då behöver inga gå ensamma hem ![]() Vi får väl ses på nån pub innan för en fördrink.... Vi bor ju en bit utåt från stan så det känns lite avigt att be er hit innan, när ni bor så nära Atena. Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag inspekterat vår bostadsrättsförenings övernattningsrum som är ett alternativ till hotellrum om man tycker det blir för dyrt att komma med både resa och hotellrum.
Det är en dublett, i källarplan med fönster högt upp alltså. Man kommer in i en "sällskapsdel med soffa /bord samt matbord med 4 stolar köksdel med micro, kyl, vattenkokare lite porslin men inga kokplattor. En diskho finns. Sen är sovdelen lite upphöjd i ett annan plan med tre trappsteg. Där finns två sängar med sängbord, en byrå samt en golvspegel. En korgstol fanns också. Allt är nyligen målat och det är möblerat med IKEAmöbler. Enda nackdelen är att man får hänga upp plädar för de små fönstren då det inte finns rullgardiner.(Jo de finns men, är inte uppsatta, då alla fönster i föreningens lägenheter och källare ska bytas ut nu de närmsta tre månaderna och då finns persienner i de nya fönstren) Jag tycker det är ett helt godkänt övernattningsalternativ för 150kr /pers/natt. Lakan och handdukar måste tas med men övriga sängkläder finns. Städar gör man själv efter sig, dammsugare finns. Toa med nykaklad dusch finns i källargången några meter bort. Det var lite info om någon behöver rum för att komma till festen ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |