![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det sade dom om skörden på Karpathos också
![]() ![]() ![]() Att planera väldigt nogrant allt med Greker är ju inte det lättaste, men jag vet i allafall när jag skall dit och vems oliver jag skall plocka och börja med ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Är det matoliver eller oljeoliver ni ska plocka? Vi plockar matoliverna i okt/nov och oljeoliverna i december eller i januari. |
|
|||
|
|||
![]()
Så roligt !!! Vilken upplevelse, häftigt
![]() //Maggan ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det beror på, oftast från morgon till sent på kvällen . Oliverna måste ju till presseriet fortast möjligt .Man brukar ha mat och dricka med sig och visst kan man ta en tupplur under olivträdet
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fick uppfattningen att det är matoliver då!
Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du är verkligen frisk, Riitta, som åker ner snart igen och som ska plocka oliver! Det ska bli otroligt spännande att höra om dina upplevelser och om det är något du kommer att göra framöver. Varje höst kanske?
Du tar kanske ett stopp i Aten och ser om du kan lyssna lite på Parios eller Kotsiras innan du åker hem? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det blir raka vägen hem efter 2 veckor, fast jag skulle mer än gärna åka till Aten flera gånger och lyssna på musik
![]() Den här sista resan var ju en "planeringsresa", fast som sagt,planera med Greker ![]() ![]() ![]() Skall dock boka boendet själv och hoppas att allt annat ordnar sig till det bästa ![]() Riitta ![]() |
![]() |
|
|