![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej,
Javisst har det varit mygel. Inget snack om saken, men efter min sejour i grekland i år, så råder det inget tvivel om att grekerna själva vill ha förändring, och faktiskt gläds över det faktum att mutade politiker och andra tjänstemän ställs till svars. Deras stora problem ligger i att med nuvarande takt på skatteändringar så kommer snart medelklassen att vara utrotad ![]() Min personliga övertygelse säger mig att dagens "krispaket" med tillhörande finansiell rensning inte är i paritet med Greklands betydelse inom €-området. De används som ett varnande exempel mot Italien, Spanien, Portugal o Irland. Det har visat sig ha önskad effekt, samtliga dessa länder har börjat "sanera" sina ekonomier, Inget ont som inte har något gott med sig... Men i övrigt så vill jag säga att Aten äe världens härligaste stad. En riktig storstad, med ficktjuvar, tiggare, luder och samtidigt lyxshopping, limousiner, och ett liv som jag sett i få städer... /Grimm, Som numera är förälskad i Aten, och fått min känsla av Grekland befäst |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har tom varit med om att köpa kopierade cd-skivor i en grekisk skivbutik. Han frågade oss om vi ville ha originalet.. eller köpa en kopia lite billigare. Och han brände helt öppet i butiken på sin dator där. Tom omslaget till cd:n hade han kopierat så att det skulle se snyggt ut. Har skivorna kvar än idag givetvis.. och spelas ibland.
Det här var tiden innan man kunde ladda ner och lyssna på grekisk musik via internet. |
![]() |
|
|