![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Mmmm, ändå får jag säga tur att det är 24 timmar annars hade jag inte hunnit med vad som hinnas skall innan vi pyser iväg
![]() Tänk vilken härlig höst och vinter du har framför dej Yanna! Jag funderar på det du och Monica skriver om TANT.När jag bodde på Kreta sent 70 början 80tal (då var jag visserligen inte tant)men att vistas ute själv om kvällarna var då otänkbart.Inte för att det var farligt utan mer för att så gör man bara inte.Vid några enstaka tillfällen trotsade jag detta och det blev ett "himla" liv.Det var ändå inget "röj" utan kvällspromenader och då i en så pass stor stad som Heraklion.Jag är glad om kvinnosynen på så sätt är förändrad.Hur upplever ni det Yanna och Monica? |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har inte märkt några reaktioner alls, men det är ju mitt i turistsäsongen och det är många turistande tanter o tjejer som reser ensamma och jag har föresten aldrig märkt några reaktioner alls sedan jag började öluffa 1996.
Vi får väl se hur det ser ut i vinter när alla turister åkt hem! MonicaP vet säkert redan...iaf hur det är på Kalymnos. Jag tror dock inte det anses olämpligt längre! Jag ser ju grekiska tanter o tjejer som promenixar ensamma här. |
|
||||
|
||||
![]()
Absolut inte olämpligt.
Flicka, kvinna, tant, mormor, jag kan säga att åtminstone här på vår lantliga ö har kvinnorna inga såna begränsningar. Däremot kan vilken yrkeskvinna som helst berätta att det är långt kvar till jämlikhet på många plan. |
|
||||
|
||||
![]()
Så härligt det låter Yanna och så lyckliga dina vänner måste vara att ha dig att åka till
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilma, jag är lycklig över att ha så underbara vänner, som dessa tjejer är!
|
|
||||
|
||||
![]()
Visst! Och vilken tur att Kalimera finns så vi hittar varandra!
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Helt klart har Kalimera skulden till att vi hittar varandra! ![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Din gästvänlighet är fantastiskt, Yanna!
Vi minns fortfarande med glädje när vi invigde grillen på din altan. med gott kött. Och du har väl lärt dig att starta elgrillen tills dina väninnor kommer? Med varma hälsningar från skäret, samt hälsa vännerna! Birgitta och Arne. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag har inte använt grillen någon mer gång, har liksom inte blivit aktuellt än, men det kommer!! Ja jag ska hälsa vännerna! Ha en skön helg på skäret! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//Enigma |
![]() |
|
|