Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-06, 13:47
Bingo Bingo är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Snart Parga!

Citat:
Ursprungligen postat av baralur Visa inlägg
När vi ändå är inne på matbutiker och bagerier, hur är det med sånt på Valtos-sidan? Vi ska bo på hotell Valtos Beach, finns det bageri och mataffär i närheten?
Vet ikke om det er noe eget bakeri, men det er i hvert fall to matbutikker ved Valtos. En inne på campingplassen, og en rett i nærheten.
Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 15:51
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Meetings var min favoritouzeria för fem år sen och av Lissis beskrivning förstår jag att den fortfarande håller måttet. En dag fick jag grekisk köttsoppa som tilltugg till mitt bergste som jag ofta drack på em före ett glas retsina eller husets vita som var riktigt bra. Den köttsoppan är bland det godaste jag ätit i Grekland.

Familjär och trevlig stämning är det på Meetings och både tanter och farbröder bland gästerna. Inget utpräglat gubbställe. När jag satt där var det som ett Grekland från förr. Det var lätt att drömma sig tillbaka till de första Greklandsresorna många år tidigare.

Eva
Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 21:22
ale09 ale09 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Sista båten går från lichnos kl 18.

Kan också rekommendera bacchos vid strandpromenaden. Otrolig god mat,stora portioner och bra priser.

Vid valtos finns bara supermarket inget bageri. Det är vid tango, de har färskt bröd, croissanter och lite smått och gott.
Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 23:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg

Familjär och trevlig stämning är det på Meetings och både tanter och farbröder bland gästerna. Inget utpräglat gubbställe. När jag satt där var det som ett Grekland från förr. Det var lätt att drömma sig tillbaka till de första Greklandsresorna många år tidigare.

Eva
Så var det inte nu, det var bara engelsmän där, men det var mysigt ändå och en liten oas i alt myller vid hamnen bara några meter därifrån.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 06:19
Carita Carita är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Jag såg inget bageri på Valtossidan, var där nu i maj 2010.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:30.