Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-08-03, 16:20
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ev. nya annonserade strejker mm

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
I och för sig Eva, men jag tror inte vi skall likna de hot som uttalas med
de dåd som genomfördes på 1070-talet. Dagens attentatsmän är välorganisarde och välinformerade. Jag rest runt om i världen, så sent som förra året 1 månad i Mexico och trots att det dagligen sker illdåd där, så var man aldrig rädd. Oftast riktade ju sig inte dessa mot turister.
Men om man som nu i Grekland klart uttalar sig att det turister som skall drabbas blir jag orolig. Vi åker om 3,5 veckor och har planerat att vara på öarna i 4 veckor.
Hoppas attentatsplanerna inte berör tex flyg och båtar.
Jag har inte liknat dagens dåd vid de som skedde då. Har egentligen ingen koppling annat än att det attentat jag frågade om drabbade turister och de mest militanta grupperna i Grekland vill störta hela samhällsordningen och även skada turistnäringen. Om det sen innebär direkta hot vet nog ingen idag. Min fråga hamnade kanske i fel tråd. Drog mig bara till minnes den händelsen när jag redan för några dagar sedan läste om de dagsaktuella hoten i vår lokaltidning från den grekiska gruppen.

Tror inte heller att din jämförelse med Mexico är särskilt relevant i det här sammanhanget.

Eva
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:18.