Citat:
Ursprungligen postat av RUJO
I och för sig Eva, men jag tror inte vi skall likna de hot som uttalas med
de dåd som genomfördes på 1070-talet. Dagens attentatsmän är välorganisarde och välinformerade. Jag rest runt om i världen, så sent som förra året 1 månad i Mexico och trots att det dagligen sker illdåd där, så var man aldrig rädd. Oftast riktade ju sig inte dessa mot turister.
Men om man som nu i Grekland klart uttalar sig att det turister som skall drabbas blir jag orolig. Vi åker om 3,5 veckor och har planerat att vara på öarna i 4 veckor.
Hoppas attentatsplanerna inte berör tex flyg och båtar.
|
Jag har inte liknat dagens dåd vid de som skedde då. Har egentligen ingen koppling annat än att det attentat jag frågade om drabbade turister och de mest militanta grupperna i Grekland vill störta hela samhällsordningen och även skada turistnäringen. Om det sen innebär direkta hot vet nog ingen idag. Min fråga hamnade kanske i fel tråd. Drog mig bara till minnes den händelsen när jag redan för några dagar sedan läste om de dagsaktuella hoten i vår lokaltidning från den grekiska gruppen.
Tror inte heller att din jämförelse med Mexico är särskilt relevant i det här sammanhanget.
Eva