![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har rest två gånger på kombinationsresor (charter), till Poros-Egina och Parga-Lefkas, vilket var riktigt trevligt. Numera reser jag helst med flygstol och "syr ihop" rutten själv, men det är ju en annan historia... Ivi |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har varit på Thassos för några år sen och där trivdes jag inte alls, så dit vill jag inte åka igen.. Då skulle jag hellre "chansa" på Limnos..
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ivi -nyfiken |
|
|||
|
|||
![]()
Det är ju några år sen, så jag har (nästan) lyckats "förtränga" det
![]() Men.. vi bodde i Limenaria, nere på södra sidan av ön, och det var en riktigt tråkig by, enligt mig.. en enda lång gata med massor av restauranger och några affärer.. Stranden i byn var bedrövlig, smal och skräpig, vattnet var så grumligt och brunt att man inte såg botten, och det var rent obehagligt att försöka bada där. Som tur var så åkte vi över ön till en annan strand som var väldigt liten, men betydligt finare och där var det härligt att bada. När vi åkte runt med buss (vi var bl a iväg på en marknad i en liten by, och även en vända till Thassos stad) så såg allt så skräpigt och eländigt ut, det var nästan så att vi fick nåt slags "obehagskänsla" var vi än var.. Har aldrig någonsin känt det så i Grekland förut.. Hotellet som vi bodde på hade trevliga ägare, men rummet!! Såå litet att vi fick backa in och backa ut, städningen (som skulle vara varje dag) existerade inte, till slut hade vi flera soppåsar som vi fick bära ned själva.. Det var massor av småsaker som tillsammans gjorde att det kändes väldigt skönt att åka därifrån efter en vecka, och jag var väldigt glad över att jag hade ändrat mina tidigare planer att stanna en vecka extra själv.. ![]() Men, det fanns faktiskt en sak som vi tyckte var väldigt positiv! ![]() ![]() Jag vet ju att det är en del som är jätteförtjusta i Thassos men för mig är den ön det absolut sämsta resmålet jag varit med om (hittills i alla fall).. Till och med Nidri (Lefkas), som många tycker är bedrövligt, har jag betydligt bättre minnen i från.. ![]() Har du funderat på att åka dit Ivi? Du kanske får en helt annan uppfattning än vad jag fick, om du åker dit.. Katarina Förresten Ivi, nåt helt annat.. har du bränt skivorna du lånade av Andreas? Kommer du ihåg att du skulle göra det till mig också.. ![]() ![]() Citat:
|
![]() |
|
|