Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-28, 21:47
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: strejk 29 juni???

Som jag skrev i en annan trad, enligt de uppgifter vi fatt pa Naxos nar vi kopt biljetter idag
gar inga farjor fran Pireus imorgon, Men farjor med annan utgangshamn ska tydligen segla som vanligt. Vi ska vidare fran Naxos till Folegandros med Aeolos Kenteris som utgar fran Syros. Fast vi far val se hur det blir...

Och ett litet tips till... ni som kommer till Pireus en fredagseftermiddag - det dar med att boka biljetter pa natet ar faktiskt inte sa dumt. Vi fick ta en liten omvag om Syros (gjorde dock ingenting eftersom Ermoupolis ar sa trevligt men vi ska ju dit igen om ett par veckor) for att komma hit eftersom bade Highspeed 5 och Blue Star var fullbokade. Hade folk som vantade pa oss har, annars hade vi kunnat valja annan rutt.

Celbe
Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 10:10
AndersK AndersK är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Hej!
Har pa Samos finns det inga uppenbara tecken strejk. Flygplan har landat och startat, bussar rullar och livet gar uppenbart sin gilla gang.
Forhoppningvis drabbas ingen pa annat hall!
Anders
Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 18:10
BADarkness BADarkness är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

har pa santorini har inga flyg kommit in .. Sa det ar flyg strejk .. har sett nagra batar... Strejken skall vara i 2 dagar..
Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 09:07
Cathinas avatar
Cathina Cathina är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Citat:
Ursprungligen postat av BADarkness Visa inlägg
har pa santorini har inga flyg kommit in .. Sa det ar flyg strejk .. har sett nagra batar... Strejken skall vara i 2 dagar..
Ojdå, vilken tur att vi kom i måndags med flyg från Santorini
Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 21:16
Linda_76 Linda_76 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Som jag skrev i en annan trad, enligt de uppgifter vi fatt pa Naxos nar vi kopt biljetter idag
gar inga farjor fran Pireus imorgon, Men farjor med annan utgangshamn ska tydligen segla som vanligt. Vi ska vidare fran Naxos till Folegandros med Aeolos Kenteris som utgar fran Syros. Fast vi far val se hur det blir...

Och ett litet tips till... ni som kommer till Pireus en fredagseftermiddag - det dar med att boka biljetter pa natet ar faktiskt inte sa dumt. Vi fick ta en liten omvag om Syros (gjorde dock ingenting eftersom Ermoupolis ar sa trevligt men vi ska ju dit igen om ett par veckor) for att komma hit eftersom bade Highspeed 5 och Blue Star var fullbokade. Hade folk som vantade pa oss har, annars hade vi kunnat valja annan rutt.

Celbe
Vi ska åka från Pireus till Naxos nästa fredag och vi landar med flygert 13.25. Jag har sett att det går en båt 16.30, två båtar 17.30 och ytterliggare en båt vid 21 tiden. Tycker ni ändå att vi bör boka biljetter?
Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 22:08
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Jag kan inte tänka mig att alla dessa färjor blir fullbokade. Vi hade inte förbokat till Naxos ens i slutet av juli för några år sen och då gick bara en färja på kvällen från Rafina. Särskilt nu i strejktider skulle jag dra mig för att förboka.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 22:17
Linda_76 Linda_76 är inte uppkopplad

Vi kommer med 2 småbarn nästa fredag så det skulle verkligen vara snopet om vi inte kommer med någon båt men som du skriver så känns det märkligt om 4 stora färjor ska vara fullbokade. Vi chansar
Svara med citat
Gammal 2010-07-01, 08:15
Grekofilia Grekofilia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Noen som vet om streiken er over? Vi flyr til Santorini på lørdag og skal videre med ferje samme dag.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:41.