Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Kalimeras hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-20, 19:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Dag 28. Tinos. Malametenia. Malamatina. Kardania. Pirgos. Kolymbithra.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Igår åt vi på Malametenia. Det var inte för sista gången. Tack för tipset Lissi! Vilken fantastisk taverna. ......

Kalimera kände han väl till, inte minst från en svenska som brukade gå dit och äta. Det var Lissi förstås.

Vi var med om en ”nära-döden-upplevelse” när vi skulle köra till en enslig strand. Vi hade enorm tur som klarade att vända bilen och köra de fruktansvärt branta grusvägarna tillbaka igen. Camilla trodde inte vi skulle klara det. Inte jag heller, men det sa jag inte. ......
Så jättekul att ni gillade Malamatenia!! Jo den trevlige ägaren med finsk fru pratade jag med under mina regniga måltider där i höstas...Han såg till att jag, trots att jag var själv fick massor av smårätter fast bara små portioner så jag kunde äta många olika rätter..Så satt han vid bordet och vi pratade Kalimera Frun (och barnen?) hade åkt hem till Finland då så henne träffade jag inte.
Såna retsinaglas har vi också och just nu även 2 såna Malatinaflaskor som vi tog hem från Parga. Retsinan smakar faktiskt bättre i dom

Ja var jag äter på kvällen 1 september är ju ingen hemlighet

Stranden, var det inte Margaritas??? Dit var en läskig väg, men med vespa gick det bra....

Kul att ni trivs! Missa nu inte MESI i korsningen vid vägen mot Exombourgo.

Lissi - 72 dagar kvar!
Svara med citat
Gammal 2010-06-21, 07:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Dag 28. Tinos. Malametenia. Malamatina. Kardania. Pirgos. Kolymbithra.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Stranden, var det inte Margaritas???
Nej, det var Mali. Fy vilken väg!

Citat:
Missa nu inte MESI i korsningen vid vägen mot Exombourgo.
Ska försöka att inte göra det. Vi äter frukost och ska strax ge oss av. Vindstilla och 25 grader nu.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:54.