![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kyckling med potatis, citron, örter och vitt vin tillagad i ugn kokt zucchini och potatis med citronsmak ungsgratinerad potatis med oregano och basilika köttgryta med vin och lök gärna tillagad på kaninkött Stifado röra på gula ärter fava kokta rödbetor med fetaost ungsbakade vita bönor med örter och tomatsås gigantes ungsgratisnerad fetost med tomater och lök feta fourni köttfärsrätt papoutsakia fläskkött med vin, vitlök etc såsen är nästan karamelliserad bekri mezé friterad ost cheece saganaki kryddstark bönsoppa fasolada zucchinibollar tomatbollar sallad av aubergine melitzanosallata killing tillagad i ugn eller grillad grillad lever med citron moussaka som alla känner till fetaostsallad mjuk fetaost ostbollar grillad bläckfisk kryddstark korvgryta spetsofai friterad zuuchini zucchini plättar friterade zucchiniblommor med feta eller ris romröra tillagad med potatis finns också med bröd taramosalata olika rätter av lamm helst långkok för min del ungsgratinerad paprika ungslagad aubergine med köttfärs imam baildi citronmarinerade varma kikärter friterade degbollar serverade med honung och glass lokomades halva som är en god kaka med ursprung i mellanöstern tror jag mogna fikon Har nog glömt en del tror jag Eva |
|
|