Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Kalimeras hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-06-18, 21:26
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Dag 26. Tinos. Altana Hotel. Marcos. Frisör.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg

Lunch åt vi på vår gamla favorittaverna Aithrio. Maten idag var precis lika god som när vi senaste var på Tinos.
Jag förstår att stolen på vänstersidan på det lediga bordet till höger var ledig. Det är nämligen min stol! Jag brukar sitta där... De väntar på mig!

Om ni går in i gränden till vänster så hittar ni Metaxi Mas. En rätt exklusiv Taverna med väldigt god mat men lite dyrare än vanligt. Ägaren heter Evripidi och är en av mina äldsta vänner på Tinos. Vi träffades första gången -81... Hans fru Marigo och hans äldsta dotter Panagiota, och ibland sonen Dimitri, brukar sköta serveringen. Yngsta dottern Athina är inte där så mycket.

Hälsa från mig om ni går dit. Säg att jag kommer i September. "De crazy Piter from Sweden...?" Stort garv blir det.... Det är ett ställe ni bör testa inför den nya kommande Tinos-guiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg

Bredvid Aithrio finns en fiskaffär där det bor en pelikan som heter Marcos. Han hälsar till dig Lissi och undrar när du kommer tillbaka.
Lille Marco... Den stackarn har samma namn som Polischefen på Tinos. Och han är ett djä......äk. Så honom ska man passa sig för! Jag känner, och har varit hemma hos honom. Ingen upplyftande upplevelse kan jag säga. Det bästa med det var att tuta i hans schäfer Princess massa godis... Hon lär inte leva längre. Tyvärr. För hon var den bästa i den den familjen....

Men villl ni ha kontakt med Pelikanen Marco så ska ni sätta er ner på backen ett par meter från honom och vänta. Och ha tålamod. Är han då lite pigg (Han sover rätt mycket!) och nyfiken så kommer han fram så man kan klappa och mysa med honom. En liten muta är ju aldrig fel...
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:00.