![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, vilket bra nytt ord! Varmar! Det är inte ofta nordbor har tillfälle att varma i hemländerna! Själv har jag frusit i Sverige så det räcker för en livstid, så jag varmar med stort nöje.
|
|
|||
|
|||
![]()
Eller hur! Jag uppfann det som fyraåring och använder det fortfarande vid speciella tillfällen.
Här på Rhodos har det varit 38 grader den här veckan, idag kanske det bara är 35... Puh! |
|
||||
|
||||
![]()
Faktiskt lite mildare temperatur idag. I alla fall här i Rethymno. Men, svalt är det icke, den svalkan får vi vänta på tills vi landar hemma i Umeå söndag kväll vid sextiden.
I morgon har vi bestämt oss för en båttur från Rethymno till Panormo, en liten fiskeby österut. Turbåten betinga pris av 20€ pp och resan tar sådär tre timmar med ett timmeslångt stopp i fiskebyn. Kan bli en vederkvickande tur förutsatt att sjöbrisen oss svalka giva. Nu i afton ska vi så sammanträffa med vännerna för att en fin middag intaga hos C och G strax intill vårt boende.. Hoppas takaltanen har svalka att bjuda framåt sjutiden . Alltfort trivas vi något så rent förträffligt på denna i hast påkomna kretaresa. En veritabel fullträff enligt vårt förmenande, den varma temperaturen till trots. Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Morgonen kom med svalka. Det förefaller som om värmeböljan nu är på tillbakagång, och det noterar vi tacksamt.
Gårdagskvällen ägnade vi åt den goda middagen i lika goda vänners lag uppe på C och G-s fina takaltan. När solen gick ner då kom en sval kvällsbris som en gåva från gudarna. Nu strax en tur till venetianska hamnen att klyva ett krus vitt i väntan på båtresan vi ska iväg på vid ettiden. Färden går till Panormo med ett timmeslångt uppehåll därstädes innan hemfärden. Hela kalaset betingar pris på 20€ pp allt inkluderat. Vad vi ska göra i afton, det har vi ännu ej bestämt, men sista kvällen i övärlden brukar vi gå på finare lokal att intaga middag. Söndag förmiddag blir det kustbussen till Heraklion och sedan att slaska taxi ut till flygplatsen. Flyger med SAS till Umeå via Stockholm med avresa Heraklion 13.15. Beräknad hemkomst vid sextiden lokal tid. Hustru Birgitta var inne i den fina hantverkarbutiken mitt emot Stellas fik att handla i går eftermiddag. Inköpen landade på för situationen blygsamma 27 Euro. Stellas fik är i särklass trivsamt eftersom AC alltid är påkopplad därstädes. Prisnivån är också väldigt bra för att vara i Old Town. Bilder från gårdagen finner den intresserade i bildgalleriet under " 18Juni" Arne och Birgitta Senast redigerad av Arne den 2010-06-19 klockan 09:36. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack igen för alla fina rapporter och bilder. Trevlig hemresa!
![]() |
![]() |
|
|