![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Kefalonia är mer en familje-ö (sagt av öborna själva). Sen beror det på vad man menar med fart? På stränderna är det väl på en del ställen lite halv-fart kanske, men i övrigt är det lugnt. På kvällar & nätter är det väl lite mer liv & rörelse runt torget i Argostoli. (Zakynthos, om man jämför med den, -är ju mer en ungdoms-ö). När det gäller Lefkas så har jag varit där några 2-veckorssejourer. I Nidri är det väl lite mer fart tycker jag. Men den ön är väl oxå mer familje-ö än ungdoms-ö. Lefkas västkust med dess stränder är f.ö något alldeles sanslöst bra. Men totalt sett vinner ju Kefalonia som en av de vackraste öarna i hela ö-riket ![]() Hälsningar C@nny |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för ditt svar Conny.
Det låter utmärkt tycker jag. Zakynthos eller tex Kos kan aldrig bli aktuella på sommaren, utan kanske mer i lågsäsong för oss vuxna. Vad vet du om prisnivån på tex boenden? |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Aase!
Det finns många olika prislägen... tror att det finns från 25 och uppåt. Du kan ju ex söka på greeka.com och kefalonia. Jag vet ej hur prisnivån ligger i jämförelse mellan olika byar etc. Hälsningar C@nny |
![]() |
|
|