Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-25, 12:51
Hestia Hestia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Sv: Fråga mej on Naxos

JohnS: Om du går tillbaka till sidan 4 i den här tråden, Fråga mig om Naxos, hittar du frågor och svar samt bilder tagna från hotellruinen i Alykos!

RUJO: Under NaxosLottas profil hittar du hennes hemsida med karta och beskrivning över var deras restaurant ligger!

NaxosLotta: Nu svarade jag innan du hann besvara frågorna, hoppas det är OK!
Svara med citat
Gammal 2010-06-09, 12:23
Terethia Terethia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Hej Lotta!

Vi ska fira min systers 40-årsdag på Naxos i juli och jag vill gärna ha tips från dig om utflykter och annat vi kan göra för henne! Vi ska bo i Naxos stad/Chora och det jag har tänkt på är om vi kan få följa med ngn fiskare och fiska bläckfisk eller se hur kitron tillverkas, rida åsna eller om en liten båt kan ta med oss ut till närliggande ö över dagen?
Jag har försökt ta reda på om det finns SPA på Naxos, och det verkar det göra, men bara i hotell - finns det några separat ägda SPA runt Chora?

Jag är mycket tacksam för alla råd och tips!

Tack på förhand, Lotta!

Med vänliga hälsningar,

Anna
Svara med citat
Gammal 2010-06-11, 14:55
NaxosLottas avatar
NaxosLotta NaxosLotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Hej Anna
Att få följa med någon fiskare kan nog bli lite svårt men om du har någon översättare så kan ni ju alltid gå och fråga fiskarna, dom fiskar mest på nätterna. Apollo anordnar en jättefin båttur till en strand på Naxos sydkust dit inga vägar går. Där har man picknink eller BBQ på stranden och kan snorkla in i en grotta. Även om man inte är Apollo gäst är man välkommen.

Vi har en beauty salon nära posten för lite pampering och sen finns det ett litet spa tror jag. Har inte provat det men har sett lite reklam. Det ligger nära St George tror jag, lätt att hitta när ni kommer ner.

Kitron fabriken i Chaliki är öppen som ett museum så där kan man gå in och titta.
Rida åsna vet jag inget om men har ni tänkt på att man kan hyra hästar och rida på stranden? Kan det va något? Naxos horseriding har bra hästar och är välorganiserat.
Kanske en kurs i Kitesurfing eller windsurfing vore nått? Det finns flera bra skolor för sånt. På Flisvos har dom Catamaran segling också.

Hyra bil eller fyrhjulingar och åka iväg till nån nästan ödestrand med champange och picknick är ju också en mysig grej ni kan göra. Om ni kommer in på East West så kan jag visa på kartan några mysiga stränder.

Hoppas du har fått lite tips på kul grejor nu. Glöm inte bort att bara ligga på stranden och lata er ett par dar också!
Vi ses!
Lotta
Svara med citat
Gammal 2010-06-12, 01:22

Hej och tusen tack för ditt fina svar!

Vi ska ta reda på var det där lilla SPA't finns och snorkelgrottan låter ju perfekt för oss! Vi kommer gärna förbi eastwest och får mer guidning! Jättefina tips har du åt oss...vi kommer inte att bli sysslolösa! Fyrhjuling och moppeåkande, strandliggande och salta bad kommer att vara vår melodi alla de andra dagarna, så vi behöver något helt annat på hennes födelsedag! Härligt att veta att de har catamaransegling på Flivos förresten!! Ska verkligen kolla upp det! Jag har några dagar på mig att reka området! Så tack igen...och vi ses!! =)

Mvh,

Anna
Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 21:53

Hej igen Lotta,

Vet du om jag köper tur och returbiljetter till Paros/Antiparos i hamnen i Chora?
Eller det bäst att köpa online? Är bästa websiten www.openseas.gr i så fall?

Värt att åka till Antiparos över en dag eller ska man satsa på att sova över?

Har du fler tips om Paros/Antiparos?

Mvh,

Anna
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:48.