Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-05-14, 12:17
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Väderrapport

Det var visst si och så med stavningen igår natt. Tavernan heter förstås Uncle Tom's och Kalimeranen jag träffade på var Inga. Hej hej Inga, kul att träffas!Hoppas att semestern var fin!

Just nu, i skrivande stund, har vi +30 i skuggan på verandan. Havet ser lugnt och fint ut så här på avstånd, himmelen har en ljusbå nyans och några få makrillmoln skymtar. En svag bris svalkar oss men den har enligt sambons vädersajt lovat övergå till hård vind imorgon.

Om vinden vänder hotas vi med blåsväder de närmsta dagarna. För dem som planerat en tur till Elafonissi betyder det halv orkan och stickigt kringyrande sand. De dagar vi har vindstilla på Chania-kusten kan det blåsa friskt runt Elafonissi-Falassarna, men för en frusen nordbo är det nog så behagligt. Även vattnet på den sidan håller en svalare temperatur än här hos mig. Temperaturmässigt är det ingen som behöver oroa sig för att frysa för ögonblicket.

Kanske jag borde installera en webcam på verandan? Om inte annat för att fresta er med min havsutsikt

//Kikh
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:48.