![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Alkistis ligger ca 1,5-2 km från Chora...men jag har inte lyckats klura ut åt vilket håll på kartan. Vi åker med Ving.
![]() //Lena*. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag rekommenderar Jannes e-guide om Skopelos sprängfylld med smultronställen
Den taverna Birgitta rekommenderar är jättemysig, ligger inne i en trädgård med ingång efter "ringvägen" högt upp i byn..Periparos eller nåt liknande heter den. Matställena efter hamnpromenaden är rätt trista enligt min mening, men det kanske finns nån pärla även där.. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Lena* nu har jag letat igenom vårt jätte stora album som är späckad med underbara bilder från Skopelos .Där satt ett visitkort från vår favomatställe . Det var just Peparithos som jag och Lissi menade .
Går du in på resebrev och läser om vårt Birgitta 63 & vattenkastanj Aug Skopelos ! Där är en fin bild från Peparithos , vår sista måltid innan vi reste hem. Även lite bilder på smått & gott . ![]() Birgitta |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Skall till Skopelos i juni så jag tackar så mycket för Peparithos-tipset. Och tack för resebrevet också, Birgitta!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack tack det var bara roligt dela med sig.
Var ska ni bo ? Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Vi skall bo på hotell Dionyssos. Åker från Finland "charter på egen hand". De hade bara två hotell att välja på och bara denna fanns kvar när vi bokade. Men jag tror nog att det skall bli bra. Det är förresten första gången man kan åka charter från Finland till Skopelos. De flesta blir också nu kvar på Skiathos som också i många år har lyst med sin frånvaro på den finska charterhimlen. Så nu får ni svenskar dras med fler finnar i dessa områden
![]() ![]() |
![]() |
|
|