![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Någon som vet om det går färjor på morgonen från naxos in till athen? Vi behöver vara i athen runt 12-13 för att ha god tid på oss till flyget. Vi åker hem i början av juni.
Tack på förhand |
|
|||
|
|||
![]()
Det som står på GTP nå er: Blue Star har morgenrute de fleste dagene (ikke i helgene), men det er som regel 09.30 og båten er ikke inne før 15.00. Eneste unntak er onsdag, hvor den går 07.25 og er inne 13.40.
Sannsynligvis vil det også gå Highspeed, men det har ikke pleid å være før 11.15. En virkelig tidlig morgenbåt kan muligens gå en dag i uka. Det har vært ferge mandager 05.20 f.eks. Senast redigerad av mrwalker den 2010-04-25 klockan 09:44. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förra året tog vi oss från Naxos till Paros och där i från en båt som var inne vid halv åtta tiden på morgonen // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för era tips!
Hellen vi flyger hem en torsdag flyget går 16.30 från athen. Vilka båtar åkte ni med? Låter intressant. Tack på förhand! |
|
|||
|
|||
![]()
Sea Jet Paros-Rafina kl 1100 ankommer vid 14-tiden. Buss brukar gå direkt i anslutning så då är man på flygplatsen före 15. Alternativ är taxi.
Ha alternativa vägar öppna och ha koll på vindarna dagarna innan så inte båten blåser inne! Har åkt den rutten de senaste 10 åren och den har aldrig varit försenad! peppar, peppar.... |
|
||||
|
||||
![]()
Så små marginaler skulle jag inte våga ha. Har sett alldeles för många försenade båtar och inblåsta eller inställda av andra orsaker än havets vindar.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
men hur tar jag mig till paros från naxos?
Många frågor men har aldrig båtluffat i grekland förut :-) |
|
||||
|
||||
![]()
Det går många båtar mellan Naxos och Paros varje dag, resan över tar ungefär en timme.
|
|
||||
|
||||
![]()
Båtarna till Aten kommer ju från naxos och pår via paros till Pireus.
Själva har vi alltid övernattat sista natten i Aten för att slippa vara nervösa för eventuellt oväder och inställda båtar. Alternativt kan man ju ta sig till någon ö närmare Pireus sista dagarna. |
![]() |
|
|