![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi landar också 14.45, enligt flygtidtabellen, men har bokat en natt i Aten. Har inte flugit jättemycket, men min erfarenhet är att man ofta blir försenad redan på Arlanda och vi har dessutom en mellanlandning i München. Jag betraktar flygtiderna som lite ungefärliga.
Om man har båtluffat tidigare och vet precis hur man ska göra och i vilken ordning, så tror jag säkert att det kan funka att hinna med båten, men för vår del känns det bra att slippa stressa. Vi har i stället bokat en natt på hotell i Aten och tar båten till Amorgos kvällen därpå. (Har bokat super economy-biljetter till båten.) Vi har alltså tidsmässigt råd med en försening på nästan 24 h, vilket känns betryggande i skuggan av askmolnet... Blir förseningen större än så förlorar vi både betalt hotellrum och betalade båtbiljetter - men det är smällar man får ta i så fall. Det går ju inte att förutse allt - framför allt inte vulkanutbrott. /Aina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() // Helén- som i år har fem timmar mellan landning och båtavgång = Gott om tid ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Aina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Bered er på att det är varmt, mycket varmt! inne i stan, så får ni säkert ett trevligt dygn // Helén ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Självklart är det varmt i slutet av juni. Kanske varmare än i Barcelona i slutet av juli? (Dit jag också ska.)
![]() ![]() Men med förstagångsbåtluff och inte så jättegott om tid (plus en lång båtresa framför oss, ankomst till Amorgos kl 02.00), tror jag en natt i Aten blir bra. Borde kanske skrivit detta inlägg någon annanstans. Börjar känna mig off-topic... Aina |
![]() |
|
|