Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-04-02, 11:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boende Tinos?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Lissi, det låter ju intressant.
Hur är gatan? Tror du det skulle kännas vettigt att sitta och gona sig på balkongen där eller är det väldigt stökigt?
Takterass också??? Som tillhör lägenheten eller är den gemensam för alla boende?
Jag har ju förstått på dig att du gillar Nikoletas ställe, och det är ju centralt och bra, så det kanske kan vara något för oss också.
Mats
Den gata som Nikoleta bor på leder till början av Ag. Fokias stranden (Man ska gå till andra änden om man vill ha sandstrand) och är lugn. På gatan finns en supermarket i kvarteret innan Nikoletas och där finns i början på gatan ett bageri med jättegott bröd. Det tar 5 min att gå ner till början av hamnen.

Både balkongen och terassen är privat till den lägenheten. Balkongen är mot gatan, inte så stor men man kan sitta där. Jag har bott granne med den lägenheten flera ggr och vad jag förstår så är den mysiga terassen ytterligare en halvtrappa upp. Där finns bra möjlighet till skugga och man ser över taken ner mot havet.
Så finns sen den helt inbyggda gården men många bord som man kan använda. Några av dem är dock till lägenheterna som har ingång från gården. På gården är jättemysigt också. Ett gammalt gemensamt kök finns också och det kan alla använda, även de med eget pentry. Till den stora lägenheten finns eget pentry, men till "mitt" rum finns bara kylskåp och dusch/toa så jag älskar det gamla gårdsköket där man alltid träffar så trevliga gäster.

Jag kan ju bara yttra mig om Nikoletas därför att jag alltid bott där och ska göra så även i september, men det finns SJÄLVKLART hur många mysiga boenden som helst..det har jag sett på mina många promenader i byn.
Lycka till och ta det säkra för det osäkra och boka innan. Tinos är en fantastisk ö!

Lissi
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:04.