Citat:
Ursprungligen postat av Desirée
Hej! Jag har tidigare semestrat på Zakynthos och hyrt bil vid alla tillfällen. Nu har jag bokat Kefaloni och funderar på att hyra bil hela veckan. Är det någon som har erfarenhet av t.ex economycar? De har bra priser och bra försäkring vad jag kan se? Törs man boka? Eller är det bättre att hyra påp plats?
|
Min erfarenhet från Kefalonia är att på 1990 talet hyrde jag alltid bil på plats i Argostoli men när jag blev mer van vid internet så söker jag fram det bästa allternativet och bokar på nätet. Det har jag gjort de senaste 10 åren och vid jämförelse med att boka på plats så har jag ett pris som är ca. 5 - 10 euro lägre per dag. Dessutom beställer jag bilen från flygplatsen och även lämnar den där vilket medför att man också sliper transferkostnader. Jag har inte haft något problem med någon av de olika uthyrarna som jag anlitat. Att tänka på vid valet av bil är att inte välja en med för liten motor då det finns rätt branta höjder att ta sig över och då är det bra med lite hästkrafter. Jag har kör drykt 2000 mil på Kefalonia under åren.
PANAKAKIS