Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-07, 00:54
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Behov av råd inför första ö-luffen i Kykladerna!

Hej och välkommen till Kalimera!

Öarna är inte stora! På många öar är hamnen och Choran "ihopväxta". Det är gångavstånd till det mesta och det finns i princip alltid bussar att ta till stränderna om man känner att man inte vill gå. Taxi hem på kvällen är troligtvis inte aktuellt om ni ska bo i Choran/hamnen på de öar ni besöker. Det är inga avstånd.

Bussen från flygplatsen till Pireus fungerar utmärkt. Det är bara att hoppa på och stiga av. För två år sedan kostade biljetterna 3.20€, enkel väg.

Angående budgeten så skulle jag vilja ha lite mer marginal än så, för jag antar att ni räknar 10 000 för 2 personer?! Ni bör nog avsätta minst 1000kr var för båtresor eftersom ni flyger till Aten. Passar inte några av de långsamma färjorna in i er planering får ni ta snabbåtar som är betydligt dyrare. Boende kan ni kanske få tag på för 25€/natt, men Mykonos är känt för högre priser.

Paros är som ni tänkt en bra "slutö" med tanke på kommunikationerna med Aten. Från Mykonos skulle jag gissa att det i sommar är lika lätt att ta sig dit som till Naxos. Välj någon av de öarna så har ni enkelt Blue Star Ferries in till Aten sen! Stora båtar som tar er fram säkert och i maklig fart.

Lycka till!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:55.