![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
I Umeå finns det flera bra hotell om ni vill se lite av staden. Här finns ställen med uteserveringar och vanligt stadsliv. Gammliaområdet med Västerbottens Museum och Bildmuseumet är sevärt. På sommaren finns det djur på området och geten Egon är min favorit. Tunnbröd bakas i bagarstugan och ni kan fika i en enkel, röd liten stuga. Vill ni kan ni göra en avstickare till Norrbyskär och titta på det som finns kvar av det gamla sågverkssamhället.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Hotell finns i alla tätorter.
Att kalla städerna längs Norr- och Västerbottenskusten för storstäder är att ta i ![]() ![]() Jo det finns flera andra som kan berätta mer, men jag har lite svårt att låta bli ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Elisabet, du får skriva hur mycket du vill, jag blir superglad för alla idéer du har. När jag skrev storstad så skrev jag med citattecken först, men ändrade mig, för i Norrland är dem ju storstäder
![]() Eva kul med tips från dig också. Jag ska läsa igenom allt noga innan jag väljer resrutt. Men som sagt jag suger i mig av allt ni skriver. //Ingela |
|
|||
|
|||
![]()
Sitter just nu och försöker lägga upp en bra resrutt, och jag har noterat alla förslag jag fått här. Ser ut som vi kommer åka höga kusten upp, kanske en sväng in i Finland. Vägen hem kommer då förmodligen gå i inlandet men en tur i de norska fjällen.
Ni får gärna ge mer tips, alla är lika värdefulla och som sagt, jag har lusläst de tidigare inläggen som jag uppskattar mycket. //Ingela |
|
||||
|
||||
![]()
När vi åker upp till svärmor som bor i Luleå, så åker vi alltid en sväng till Haparanda-Torneå, på vägen från T, så åker vi upp till ku(-)kkolaforsen o maken äter en stor rökt Sik, sen har vi även åkt vidare uppåt och kommit fram till Polcirkeln. Inte så långt därifrån ligger Tomteberget Luoppio-berget (OBS stavningen kan vara fel)
Ett år åkte vi till Jokkmokk och vidare till Porjus kraftstation, intressant att se. Irene |
|
|||
|
|||
![]()
Låter jätte intressant, ska kolla upp det och hoppas vi kan få njuta av dessa vyer också.
//Ingela |
![]() |
|
|