![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej,
Även jag funderar på en språkresa till Grekland. Tyvärr så tillåter inte mitt arbete att jag åker när jag vill, utan jag får åka när det är möjligt... Nåväl, för att göra en relativt långdragen historia kort, så har jag för avsikt att delta i "The Athens centre" en skola som är godkänd av CSN för språkstudier i Grekiska. CSN är visserligen inte aktuellt för mig, men jag ser det som att de är relativt seriösa. Jag har tagit reda på att de har kurser i Aten hela sommaren, plus att de har en enda stackars kurs på Spetses under sommaren! Kursen på Spetses tror jag var av den lite mer intensiva varianten, 20 timmar per vecka. Avista samt Blueberry språk ordnar med resor till denna skola. Blueberry stoltserar dessutom med att de har värdfamiljer, ypperligt ur övningssynpunkt... Jag tror det vore det optimala, men endast ett fåtal platser, och inga besked ännu om semester eller om företagets utbildningspolicy tycker att Grekiska är en bra idé... /Grimm, som efter dagens styrelsemöte ser grekland närma sig med stormsteg... ![]() Senast redigerad av grimm den 2010-02-04 klockan 23:06. Anledning: glömde att nämna arrangörer |
|
|