Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-24, 16:11
Reersdotter Reersdotter är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: St James vs Elvita

St James är ett hotell med återkommande gäster, man trivs där. Stranden är inte lämpad för mindre barn som inre kan simma.
Svara med citat
Gammal 2010-01-25, 13:40
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Efter att ha bott på James sex år på raken kan jag säga följande; det är alltid mer barn på Evita. Hotellen ligger med bara en liten liten bilväg mellan varandra och man ser varandras pooler.

Vad det gäller stranden har jag svårt att tro att Evitas del av stranden är sämre än James. Det är sten som gäller, längre upp på stranden är det grov sand. I vattnet är det stenar/klippblock så badskor är att föredra. Inget långgrunt för barn alltså.

Evita har lite mer "röj" på kvällarna. Vet att en kväll är det i alla fall kareoke.

Evita har större pool än James, en fördel om man har barn som gärna har med sig vattenleksaker. En vattenmadrass och det känns nästan trångt i James's pool. Barnpoolen på James är grund och inte särskilt stor. Vet inte hur det är med barnpoolen på Evita.

När det kommer till restauranger så är utbudet just i Lothiarika inte så stort. Man kan ta taxi till Lardos för en billig peng om man vill ha omväxling. Hörde en siffra en gång; 4000 gäster i Lothiarika per vecka men bara 6 restauranger varav en var kinesrestaurang. All-inclusive tar död på restuaurangerna. Tingeltangel-affärer finns det ett par stycken. Mataffär vet jag bestämt att det finns två, en bakom Evita och en 75 meter därifrån.

I övrigt är det ett väldigt lugnt ställe. Inga dansställen (jo kanske på de stora hotellen men man måste kanske bo där), då får man ta sig till Lardos eller Lindos eller stora stan.

Något för barnen att pyssla med finns det väl inte heller, på officiella platser. Jag menar, det finns inga lekplatser eller vattenland eller så. Lite motordrivna vattenobjekt finns det men det är dyrt att åka med dem (då menar jag olika tingestar dragna av motorbåt).

Vi åker dit för vi älskar lugnet och den familjära stämningen på James. Att vakna på morgonen och höra åsnan skria och getterna bräka, det är semester det!

Jag bifogar lite bilder
Bild 1 är "stora gatan" genom Lothiarika
Bild 2 är tagen från James men du ser över till Evita (james har gröna parasoller Evita har blå)

Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 11:45
Meidell Meidell är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Takk for alle svar..

Valget fallt på St James og vi reiser nedover 23. mai!!!!!
Svara med citat
Gammal 2010-02-01, 10:33
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Å jag kommer den 30 maj! Kanske vi ses? Jag bör komma till hotellet vid.....hmmmm taxi eller buss? Med bussen vid ca kvart över 2 och med taxi vid ca halv 1.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15.