![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Bodde där med min dotter ( 20 år ) 2009 17 /8 en vecka. Vi bodde i rum 201 med en underbar havsutsikt som var fantastisk fin. Du ser hela Skopelos hamn med bergen till höger om dig. På kvällen lyser hela hamnen upp samt dom små vitkalkade husen i bergen. Står du sen och titta ner i gränderna så lyser det från fönsterna. En ordentlig runda ner till hamnen får ni med en massa trappor men det är en del av charmen för Denise ligger så högt upp.Gränderna ni passerar är riktigt genuina med Greklandsmyset om du förstår. Er närmsta strand kan ni gå till men det tar 20 min från Denise och då kommer ni till Ag Kostantinos som ligger innan Glisteri strand. Det var tänkt att vi skulle gå dit första kvällen vi kom men vi hittade ej så vi tog taxi ut till Staphylos strand, badade i månsken . Det var lyckat det med men en liten smal strand.Ingen hitt tyckte vi. Det finns mkt bättre strand. Ligger ju nära samt bara ca 4km dit , buss utgår nere i hamnen. och ni kan ta bussen . Vår bästa strand blev faktiskt Milia . Frukosten var bra , sedvanlig morgonfika var dag. Mary kommer med en bricka som där är allt du behöver . Bara sätta sig ner och vänta vid bordet.Fast gillar du starkt kaffe så blir du besviken men den kan du köpa nere i hamnen på ett gott bageri som säljer helt underbara fyllda bagutte och gott kaffe, bagutten är perfekt att ta med till stranden. Vi blev stammisar där. Tänkte på en sak....vilken ålder är det på era barn ? Med tanken på att Denis ligger så långt upp och en massa trappor. Min dotter som var 20 år tyckte det var så jobbigt fast hon gillar röra på sig . Kan faktiskt hålla med henne men vi blev vana+ gick ner i vikt efteråt fast det ej behövdes. Som sagt det är en del av charmen med att bo där och vi var så 100 % nöjda med allt. Vi återkommer 2011 till Denise. Vi skickade faktiskt ner till Mary om 201 och vi fick bo där så att ni kan kanske göra likadant.Det var ett rum med 2 sängar . Birgitta |
|
|