![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Som gammal Fd Vicevärd kan jag bara till fullo ge janne stöd i att värmeekonomin mår bäst av ett jämnt flöde. Undantagandes då den som har direktverkande elradiatorer och separata eltaxor för dag och natt.
Arne "Vår Herre; Den här vicevärden som jag skickade till helvetet, varför har han nu kommit hit upp till Himmelen? Satan ; Jag var tvungen, han sprang bara runt härnere och drog ner på värmen hela tiden" |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen takk for hjelpen, begge to!
Så selv om jeg altså bare har behov for oppvarming kanskje en time om morgenen og to-tre timer om kvelden, bør radiatorene likevel stå på hele døgnet. Det hadde jeg ikke trodd, men stoler på ekspertisen. Takk igjen! |
|
|||
|
|||
![]()
Du kan göra så här om du vill av komfortskäl el om du inte är hemma sänk värmen t t.ex 14-15 o öka sedan till 18-20 gr . Den här lilla ökn. för brukar inte så mycket energi som t.ex fr 8-10 till 18- 20 .Allt förutsatt att isoleringen är någotsånär i din lägenhet vilket tycktes vara fallet .Hälsn Jan
|
|
|||
|
|||
![]()
Da gjør jeg som du skriver, Jan, det er jo greit å kunne senke litt om natten, f.eks. Takk for tipset!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Som sittande i styrelsen har jag nyligen initierat och medverkat till att vår förre vicevärd inte längre är med oss... ![]() Men jag ska skriva ut citatet och sätta upp det på anslagstavlan på fastighetskontoret. ![]() ![]() |
![]() |
|
|