Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-04, 12:13
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kombination Lefkos/Karpathos stad

Citat:
Ursprungligen postat av BOKA
Annars så är väl Karpathos lite liten för 14 dagar om man stannar på ett ställe?
Oj, oj, oj... vi har varit på Karpathos fyra gånger nu, 2 + 2 + 2 + 4 veckor, och ser fram mot ytterligare tre veckor till sommaren. Tycker definitivt inte att ön är "lite liten", vi hittar alltid mer att upptäcka.

Men Lefkos tycker vi räcker bra i endagsdoser, vi vill ha mer liv och rörelse omkring oss. Du ska veta att Lefkos i princip bara är några hotell, en handfull tavernor och stränderna. Lugn och ro i kubik...

Om du inte vill ägna en hel vecka åt att bara ligga på stranden, skulle jag föreslå att du hellre bor båda veckorna i Pigadia, så du lättare kan ta dig runt på ön och upptäcka åtminstone några av alla pärlor som Karpathos kan erbjuda.

Karin
164 dagar kvar... and counting...
Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 12:51
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Håller med Karin. Lefkos är väldigt fint men man måste nog uppskatta väldigt lugna kvällar där. Pigada har ett bättre utgångsläge till de flesta underbara stränder och mysiga byar som finns på ön.
Karpathos är definitivt inte för liten för två veckor.
Jämfört med Skopelos, som jag läst att ni varit på så finns det likheter. Karpathos är större, med mer att utforska, det finns fler och finare stränder och mysiga byar där. Pigada kan inte alls jämföras med underbara Skopleos stad men om man ger det lite tid så är det inte så tokigt där heller.
Skopelos är nummer ett för oss, men jag skulle för allt i världen inte velat vara utan våra två underbara veckor på Karpathos. Favoriterna där är många!
Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 13:42
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Måste för min del hålla med föregånende talare. För vår del räcker det också med kortare besök på Lefkos
Men det finns ju många här på forumet som tycker väldigt mycket om och bo där. Vill man ha de väldigt lugnt och stillsamt så är det nog rätt plats.
Det är ju långt och ge sig till Pigadia på kvällarna om man vill det.

Från Pigadia är det ju lätt och ta sig till olika byar och stränder på ön

Lycka till, hur ni än bestämmer er

Riitta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:05.