![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men Lefkos tycker vi räcker bra i endagsdoser, vi vill ha mer liv och rörelse omkring oss. Du ska veta att Lefkos i princip bara är några hotell, en handfull tavernor och stränderna. Lugn och ro i kubik... ![]() Om du inte vill ägna en hel vecka åt att bara ligga på stranden, skulle jag föreslå att du hellre bor båda veckorna i Pigadia, så du lättare kan ta dig runt på ön och upptäcka åtminstone några av alla pärlor som Karpathos kan erbjuda. Karin 164 dagar kvar... and counting... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med Karin. Lefkos är väldigt fint men man måste nog uppskatta väldigt lugna kvällar där. Pigada har ett bättre utgångsläge till de flesta underbara stränder och mysiga byar som finns på ön.
Karpathos är definitivt inte för liten för två veckor. Jämfört med Skopelos, som jag läst att ni varit på så finns det likheter. Karpathos är större, med mer att utforska, det finns fler och finare stränder och mysiga byar där. Pigada kan inte alls jämföras med underbara Skopleos stad men om man ger det lite tid så är det inte så tokigt där heller. Skopelos är nummer ett för oss, men jag skulle för allt i världen inte velat vara utan våra två underbara veckor på Karpathos. Favoriterna där är många! |
|
||||
|
||||
![]()
Måste för min del hålla med föregånende talare. För vår del räcker det också med kortare besök på Lefkos
![]() Men det finns ju många här på forumet som tycker väldigt mycket om och bo där. Vill man ha de väldigt lugnt och stillsamt så är det nog rätt plats. Det är ju långt och ge sig till Pigadia på kvällarna om man vill det. Från Pigadia är det ju lätt och ta sig till olika byar och stränder på ön ![]() Lycka till, hur ni än bestämmer er ![]() Riitta ![]() |
![]() |
|
|