![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nya "Olympic Air" hittar du på länken här nedan. Dock förefaller det som om det endast går att boka dec-januari ännu.
http://www.olympicair.com/Home.aspx?a_id=549 Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Finns det några andra inrikes flygbolag än Olympicair som man kan flyga från Aten till öarna
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I samband med att Olympic Air bildades hade många förhoppningen att den grekiska staten skulle gå ut i öppen upphandling för inrikesflyget. Nu blev det emellertid icke sålunda. Uppenbarligen ingick det i övertagandet att nya Olympic fick behålla alla koncessioner det gamla bolaget hade.
Aegean trafikerar som tidigare följande destinationer; Chania, Chios, Corfu, Kavala, Kefalonia, Heraklion, Kos, Limnos, Mykonos Lesbos, Rhodos, Santorini och Thessaloniki samt givetvis navet, Athen. Till detta kommer så ett alltmer utökat utbud utrikes destinationer, dock icke skandinavien. Ja, man har en samarbetspartner i Brussels Airlines som trafikerar Stockholm/Bromma. Lite synd att regeringen ej tillät öppen konkurrens på samtliga destinationer. Detta sett mot bakgrund av att Aegean som regel ligger betydligt lägre i prisbild än Olympic. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för upplysningen
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tobbe |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stephan |
|
||||
|
||||
![]()
Karin, jag förstår
![]() Jag önskar den framförhållningen, jag vill åka till Grekland varje år. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jeg finner ikke hverken Olympic's tidtabeller eller prisene på nettet ![]() - jeg har sendt dem en forespørsel pr mail...uten å få svar, så om noen har en link eller litt info blir jeg glad ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bästa pris och bästa service får du med agean, är du tidig med din bokning så kan du hitta för 30 euros. Sky express är ett "nytt" kretanskt bolag...
olympic går väl, men är ingen favorit hos mig... lycka till |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- men denne gangen skal vi til destinasjoner de ikke har ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag bokade biljett till Mytilini den 1/5 på denna sida. http://www.olympicair.com/Home.aspx?a_id=549 MVH Torbjörn |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|