Citat:
Ursprungligen postat av IngegerdN
 Detta har jag aldrig upplevt!! Jag har alltid med mig en kabinväska som handbagage och min handväska (oftast modell större) utan några som helst problem. Ingen har någon gång ifrågasatt detta. (Jag har hittills inte heller behövt väga vare sig kabinväskan eller handväskan; är iofs alltid noga med att kabinväskan håller både föreskrivna mått och vikt.)
/IngegerdN
som känner sig "naken" utan sin handväska
|
Nej det brukar inte kollas så noga,( jag vet att Ryan air är stenhårda på detta men inte andra bolag) men enligt personalen ombord på Norweigean är det en väska som gäller. När vi flög hem från Barcelona fick kabinpersonalen börja ta ut handbagage och packa om i bagageutrymmet . Detta var pga att resenärer hade för många handbagage vilka således inte fick plats inne i planet. Det var då kabinpersonalen påpekade att personalen vid incheckningen måste bli bättre på att kolla handbagaget och väga det.
Förmodligen är det nog resenärer som tror att det är ok med två-tre väskor så länge de totalt sett inte väger mer än 10 kg som man vill åt eftersom det är begränsat utrymme i kabinförvaringen. En handväska som man kan ha i knät borde ju inte vara några problem kan man tycka.
Dock vet jag och har själv sett, att Ryan air inte släpper ombord folk med mer än en väska oavsett om det är nån taxfreepåse som köpts efter incheckningen eller en handväska /kameraväska.Det är hårda bud om man vill ha billiga biljetter. Norweigean verkar justare i det avseendet.