![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag har varit på Skiathos & Lefkas flera ggr, men Skiathos är bäst enligt mitt förmenande, helt klart. Det finns ju inte många öar som slår Skiathos i antal stränder. Jättefina dessutom. Dock måste jag kommentera Lefkas oxå. Om man fastnar i Nidri så missar man mycket. Stranden där duger, men inte mer. På västra sidan finns ju rena paradisstränder. Sand som jag vill ha dessutom, och mycket badvänliga. Från Agios Ioannis i norr och rakt söderut ligger sandstränderna som ett pärlband. kathisma är ju helt underbar!!!! Det är väl när man kommer nedåt Egremni och Porto Katsiki som det är lite stening, men då pratar vi ju om en strand som ligger i topp i hela Europa! Hälsar C@nny |
|
||||
|
||||
![]()
Kan skriva på att Lefkas har helt otroliga stränder, fantastiskt vackra, ja de måste vara de vackraste i hela ö-världen!! Förutom stranden i Nidri då förstås, den är typ ok. Dessutom har ju Lefkas byar att åka till, vilket väl inte Skiathos har? Har inte varit på Skiathos iofs.
//Lena*. |
|
|||
|
|||
![]()
Om jag nu väljer Skiathos. Vad skulle ni rekommndera för hotell? Jag har tittat på Aria. Ligger 200 m från stranden och 300 m till centrum. Tycker det verkar ok. Har ni något annat förslag på bra hotell. Helst ska det vara frukost. (Vi har blivit lata sen våra 4 barn har slutat fälja med oss utomlands)
// Karin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har bott på några hotell vid Megali Ammos-stranden. Villa Nina var riktigt bra. Ligger 1km från centrum Det har 1-rumslägeheter och dubbelrum. Ingen restaurang, endast bar. Ett minilivs ligger nära. Villa Alexis som ligger ca 1,5km från centrum var oxå mycket bra. De har 1 och 2-rumslgh samt restaurang. Utsikten är bedårande... ![]() Hälsar C@nny |
![]() |
|
|