Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-15, 12:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vad är det för fel.....

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
I den här tråden finns det ju också flera exempel på hur de som undrar varför man åkertillbaks flera gånger till samma ställe beskylls för att vara diverse negativa saker.
Då läser vi nog inte på samma sätt Elisabet....syftar Du på Masses inlägg så tolkar jag det inte alls som Du.

Vi som är med här på Kalimera har ju ett genuint intresse för Grekland och vi vill både se nya platser och även återkomma till favoriter. Många av oss har ju naturligt fått vänner på platser som besökts ofta.
Men jag tror faktiskt att de allra flesta av oss ÄVEN åker till andra länder och då finns ju andra forum att diskutera dessa länder på.
Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att det är GREKLAND som höjs till skyarna som semestermål här på Kalimera.

Lissi -snart där igen
Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 12:49
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av rebase Visa inlägg
Här måste Du nog förklara Dig Elisabet. Jag har aldrig läst i forumet att någon tycker att det är fel på folk som väljer ett annat resmål än Grekland
Att man noterar olika saker i det man läser är inte konstigt, och det är väl antagligen det vi gör, men faktum är att jag långt ifrån är ensam om uppfattningen att det finns en "dold" attityd bland en del inlägg, som säger bland annat att man "måste" åka till Grekland varje år med mera.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
syftar Du på Masses inlägg så tolkar jag det inte alls som Du.
Jag syftar inte på något enskilt inlägg.

Citat:
Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att det är GREKLAND som höjs till skyarna som semestermål här på Kalimera.
Nej det är inte alls konstigt, men det är inte heller det jag säger, utan att det finns en attityd, som ibland kommer fram här i forumet, att de personer är konstiga som tycker det är konstigt att man åker till samma ställe.

Jag menar att det är mycket vanligt att personer tycker att det är konstigt att åka till samma ställe. Det finns faktiskt även många bland kalimerorna som tycker det.

Elisabet - på resande fot med begränsad tid att fortsätta diskussionen, hur roligt det än är att diskutera.
Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 15:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Elisabet jag tror att jag förstår vad du menar och får själv samma känsla ibland. Har dock inte lust och tid att fördjupa mig i ämnet.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 20:58
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Då läser vi nog inte på samma sätt Elisabet....syftar Du på Masses inlägg så tolkar jag det inte alls som Du.
Försöker att uttrycka mig så att missförstånd ska undvikas, men det är ju inte alltid det lyckas. Och i så fall är ju inte det hela världen.

För min del har jag genom åren haft förmånen att besöka väldigt många länder. Mest till Grekland och Spanien. Senast jag räknade var det faktiskt exakt lika många gånger vardera. Och det är också så jag känner.

För ett par veckor sedan besökte jag Turkiet. I vinter blir det troligen en tur till Spanien. Men det känns ju vare sig särskilt logiskt eller naturligt att ventilera en massa tankar om de resorna på en sajt som är uppbyggd kring resor till Grekland. Det faktum att man här i allt väsentligt ventilerar frågor om Grekland behöver ju inte innebära att man inte gillar andra ställen. Eller...?

Men visst är det kul att diskutera tycke och smak. Våra bästa vänner har flera gånger uppmanat oss att prova Thailand. Men vårt svar hittills har varit att vi har så mycket kvar i Medelhavet som vi vill njuta av så det får anstå tills vidare.

/ Mats
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:10.