![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Funderingar över nästa års resa är i full gång. Försökte mig på ett par andra länder, men nej, Grekland lockar än en gång (hopplöst
![]() Frågan är bara vilken ö och jag undrar vilka öar som ev påminner om Amorgos, dvs med samma lugn? Alt vilka byar/platser (havsnära förstås) på andra "större" öar har detta lugn man finner på Amorgos? Ös på med tips! ![]() Mvh Lena*. PS. Är osäker på om jag valt rätt "grupp" i forumet, men gör ett försök. DS. Senast redigerad av Lena* den 2009-10-10 klockan 07:09. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Mitt förslag blir ön nästgårds, Astypalaia. Kan stundtals vara lite besvärligt att ta sig dit och därifrån, men väl värt besväret.
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Glöm allt annat, våga flyga; Ikaria uppfyller dina kriterier och har samtidigt något mer att erbjuda; en egen kararktär.Ikaria behöver också dig.
Alltså som hand i handske! |
|
||||
|
||||
![]()
Fourni är också en fin ö som ni kan kominera med Ikaria.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Har ni varit på Folegrandos? En lugn ö med fantastisk natur, underbart vatten, väldigt mysig chora. Var där efter en vecka på Amorgos.Lätt att ta sej vidare till andra öar därifrån. En fyradagars vistelse där rekomenderas.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har inte varit på Amorgos än men jag uppskattade Folegandros riktigt mycket.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Kan du luras Janne? Från ett småkallt Skåne idag! Rolf |
|
||||
|
||||
![]()
Folegandros är min favoritö och då speciellt Chora. Fast det blir en bit till stranden så för den som vill bo strandnära passar det kanske inte så bra. Havet är nära i Chora och kan ses från tre håll men ändå långt bort tack vara den dramatiska naturen.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag rekommenderar varmt Andros.
Denna näst största Kykladiska ö som många missat. /Homeros |
|
||||
|
||||
![]()
Tusen tack för alla härliga förslag! Uppskattar det verkligen.
Funderingar om Folegandros, i vilken by ska man bo på ön om man vill bo strandnära? //Lena*. |
|
|||
|
|||
![]()
Har fått en ny favoritö i år; Tilos! Så fort vi klev av båten och började promenera längs strandpromenaden kände vi att vi kommit rätt. Bukten påminner både om Sifnos och Amorgos hamnbukt. Ljuvligt, längtar ofta tillbaka. Tyvärr blir det kanske inte Grekland nästa år, ska till Thailand i vinter.. (Vilket I-landsbekymmer!) Men har börjat smyga undan lite sparpengar till en liten liten greklandsresa.. kanske..
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
![]() |
|
|